Много компании направиха фундаментална промяна в начина си на работа през 2020 година. Кризата, предизвикана от COVID-19, оказа огромно влияние върху икономиката и бизнесите трябваше да преструктурират работата си.
За някои тази ситуация означаваше преместване на работното място от офиса в домовете им. За други, които не могат да работят от вкъщи, работното място трябваше да бъде направено по-безопасно. Всички области по някакъв начин бяха засегнати от икономическите, социалните и индивидуалните последици от глобалната пандемия. Усети се необходимостта от дигитализация на бизнеса, оптимизация и автоматизация на оперативните процеси.
„Като тенденция забелязваме, че иновациите се отдръпват на заден план в лицето на кризата. Вместо това компаниите са се фокусирали повече върху основните си дейности и процеси, което е нормално, имайки предвид неясната ситуация, в която ни постави тази глобална криза”, коментира Стефан Николов – експерт в областта на бизнес софтуера и управляващ партньор в ICT Consult.
Това, по неговите думи, дори би могло да се възприеме като нещо положително, „тъй като ни дава възможност да се вгледаме в дълбочина в процесите и да ги оптимизираме, така че да осигурим по-добра основа и да ги превърнем в двигател за бъдещето развитие на бизнеса”, допълни той.
Въздействието на COVID-19 върху индустрията в световен мащаб се очаква да бъде дълготрайно и всеобхватно. Според някои източници, след края на пандемията производителите ще запазят фокуса си върху възможностите за дистанционна работа и ще търсят начини за автоматизация и повишаване на производителността.
Статистиката сочи, че много от компаниите вече са имали намерение да направят стъпки към дигиталната трансформация или са работили по такива проекти преди COVID-19. Пандемията временно преустанови работата по тях, но до голяма степен отвори очите на мениджърите, които сега осъзнават оперативните слабости на компаниите, в които работят или управляват.
Тъй като съвременното работно място се променя в отговор на тези несигурни времена и мениджърите обмислят как могат да подобрят своя бизнес, ИТ браншът ще трябва да се адаптира и да намери начин бързо и с по-малко ресурси да отговори на нуждите на клиентите, заключи Стефан Николов.
“Жени и вино-вино и жени..!”.