Tesla настоява апелативният съд на Съединените щати да възстанови правилото от 2016 г., налагащо строги глоби за автомобилните производители, които не изпълняват целите за икономия на гориво, предаде Ройтерс.
През януари – само дни преди президентът Джо Байдън да встъпи в длъжност – администрацията на Тръмп отложи прилагането на това правило до 2022 г. Tesla обаче се обърна към съда, настоявайки, че е „незаконно” и, че „намалява стойността на стимулите, основани на ефективността, които производителите на електрически превозни средства като Tesla натрупват съгласно стандартите” – така поне гласи съдебното дело, за което съобщи Ройтерс.
Администрацията на Байдън обещава по-строги стандарти за вредните емисии, но се противопоставя на искането на Tesla. Аргументът е, че Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) извършва преглед на действията на администрацията на Тръмп, което се очаква да отнеме шест месеца, според доклада.
Tesla, която за първи път поиска от съда да възстанови по-високите глоби още на 4 март, заяви по-рано тази седмица, че позицията на правителството „игнорира текущото въздействие” на пазара за т.нар. кредити за емисии.
Автомобилните производители, изложени на риск от пропускане на целите за горивна икономия, могат да купуват „кредити” от конкуренти, които са надминали стандартите. Този модел на работа отдавна е голям източник на приходи за Tesla. Компанията има договор от 2019 г. с Fiat Chrysler Automobiles на стойност 2 млрд. долара.
Да затваря губещото производство и да купува-препродава чужди еко сертификат.
Новото нормално
добива на веществата които са използват за производството на елекртическите батерии също си има граници и то много по ограничен от петрола и е много по скъпо и трудно и с доста негативни ефекти върху околната среда.
за малцина заможни цената няма значение което се плаща от мнозинство безчестни идиоти наречени хора.
2 млрд от FCa
1,5 млрд от ford
X млрд от GMC
Tesla без кредити на емиси грамадни загуби е натрупала.