Нова технология обещава рекордно кратко време за зареждане на електромобили за пробег до 800 километра. Тя е разработка на д-р Рачид Язами, известен най-вече с изобретяването на графитен анод за използване в литиево-йонните батерии.
Д-р Язами твърди, че неговата нова технология може да зарежда електрически превозни средства само за 10 минути. „Разработихме нова технология, която е най-бързата за зареждане на батерии в света. Наскоро заредихме батерия с висока плътност за десет минути. В сравнение с Tesla, която се зарежда за 70 минути, ние сме седем пъти по-бързи”, казва специалистът, цитиран от The Register.
Рачид Язами използва метод, наречен „нелинейна волтаметрия” (NLV), който регулира напрежението на различни нива, подобно на стъпала на стълба. На определено стъпало напрежение остава постоянно, докато се достигне по-високо стъпало. След това напрежението се променя до подходяща стойност за новото стъпало. В крайна сметка батерията се зарежда напълно, когато процесът достигне максималното стъпало.
По думите на Язами, неговият метод дава почивка на батериите по време на процеса на зареждане, променяйки начина им на реагиране. Специалистът твърди, че методът ускорява зареждането на батерията – той е убеден, че 10 минути зареждане на електрическа кола ще са достатъчни за 800 километра пробег.
По-рано тази година компанията StoreDot, специализирана в батериите Extreme Fast Charging (или XFC), се похвали, че е разработила технология, която може да зарежда двуколесно електрическо превозно средство само за пет минути.
Жмъц, коригирам се, извинявам се. Последното калкулиране за 1/6 трябва да отпадне. Говорим за обща мощност на брой километри, не за време
Остават 250 кВт моментна мощност и около 220-230 кВт обща ИЗконсумирана мощност.
Иване, не знам просто така ли се обаждаш или за да пригласяш, но изчисленията са следните.
Ако вземеш споменатия модел Тесла с 18.5 кВ/100км и го закръглиш за презастраховка на 20 кВт/100км и умножиш по 8 се получват 160 кВт за 800 км.
Ако приемем ОЩЕ 40% загуби т.е. добавим още 64 кВт стават 224 кВт. Може ако решим да го закръглим на ОЩЕ по-горна цифра – 250 кВт, ако приемем, че батерията не консумира равномерно по време на заряда. В началото на заряда консумира доста повече и после намалява.
250 кВт са приемлива цифра, но далеч от 1 МВт. Всъщност са 1/4 от 1 МВт. Ако някой допуска 4 пъти разлика в изчисленията .. сещай се.
И сега следва – 250 кВт НЕ СА 250 кВт ЧАСА.
250 кВт са моментната мощност която зарядното трябва да може да удържи за 1 автомобил. ЩЯХА да са 250 кВт ЧАСА ако заряда продължаваше 1 час. Но тъй като говорим за 10 мин., имаме 1/6 от това или 0,17.
При което общата ИЗконсумирана мощност идва на 43 кВт/ЧАСА – 250 Х 0,17.
Което както казах ВЕЧЕ, е няколко стотин пъти разлика от изчисленията на “умниците”.
Моите изчисления преди бяха за време 1 час, сега са пробег – 800 км.
А бяха 1 час защото умника дето изчисяваше тикви по грозде твърдеше, че било 1 час.
Ултрапростия коч – последната надежда за червените идиоти изобрети нова дисциплина. От скромност се притесява да и каже името, но е “Кретенски Изчисления по методите на малоумието”.
До пича с мегаватовия акумулатор:
Не се сещам за цената на такова нещо. Още повече, че трябва да е способно на висок разряден ток, а там нещата ще станат доста скъпи. Само да сметнеш цената на алуминия и медта, дето ще се използват там – излиза по – скъпо от Тесла…
А и проблема с производствените мощности(който учният ни интелигентен представител на селските пастири на кози Фофо отрича). На практика беглите изчисления, които показах по – долу, определят невъзможността да прехвърлиш дори 10% от транспорта в държавата на ток поради проста липса на инфраструктура и достатъчни генериращи мощности.
Фофич, не ме разоарова 😉
Пускаш негативен коментар на персонална основа свързан със супер рационален пост, показващ на публоката тука колко си неук и доказващ, че няма нищо вярно в твърднията ти, че си зазвършил университетска електроника. Не за друго, а защото демонстрираш нио на познания по физика към 8 – мки клас, при това на селски тройкаджиия 😉
От където(селското) имам в предвид идвяа и терминологичния ти изказ за коча 😉
Силно селски реник със силно селски прояви 😉
Ултрапростия коч бил и бавноразвиващ. 3 самосвала с малоумия изпляска.
За 1 МВт зарядно трябва собствен акумулаторен блок да поеме този удар, иначе трябва отделна подстанция за 2 и повече коли. Аз бих си взел малка електричка която да зареждам у дома вечер от контакта и да ходя на работа с нея. НЕ ИСКАМ ДА ПЛАЩАМ ЗА БЕНЗИН! Идеята е да се откъснеш от колонката. Зарядната станция е като колонката, пак си вързан.
Фофич, току що ти прочетох последния коментар… Трагедия.
1. “откъде ги взе 20kW на километър” ->няма такава величина за измерване на количество електрическа енергия. Има ват час на километър. Или Кило Ват Час на километър.
Model Mass KG Consumption Fuel equiv. L/100KM CO2 G/KM CO2 G/KM*
Model S 60 2045 18.1 kWh/100 km 2 0 26
Model S 70 2118 18.5 kWh/100 km 2 0 26
Model S 75 2188 18.5 kWh/100 km 2 0 26
Те това е разхода, само че без да са включени загубите.
На 100 километра.
Умножаваш по 8 и получаваш за 800 километра. От заглавието на статията.
И почваш да зареждаш:
18.5x 8 = XXXX(Вече ме мързи да смятам) + загуби + лихви по заеми за такова зарядно с подходяща инфраструктура защото не всеки може да си позволи да има връзка с енергото като на малко предприятие със 100 служителя + увеличени данъци, защото и обществената инфраструктура трябва да се умножи по примерно 10 до 100 ПЪТИ на съществуващата и някой трябва да го плати + % за ГЕРБ, Костов, Виденов или на който там му е реда… Човек, не ти трябва на баир лозе 😉 Колко е хубаво да си умен и да обясняваш на слаботоковите колко им е слаб тока ;)))
Извода е, че за да съществуват МАСОВО електричките някой трябва да се бръкне много здраво. И това е малкия човек с малкото апартаментче и малката заплата. Ама това вече не е за твоята глава фофич 😉 Ти си по персоналните нападки, неподкрепени с НИЩО реално. Интересно сега каква ще бъде персоналната ти атака към мен 😉 Надявам се да е фъфлеща като всичките ти останали работи 😉
Опростена версия на долния коментар, специално за фофу:
разход загуби нужен заряд
16kWh + 4kWh = 20kWh –> 100 km
8 x 20 kWh = 160 kWh –> 800 km
160 kW x 1 hour = 160 kWh
960 kW x 10 min = 160 kWh
Оказва се, че сметките на колегата долу за мегавата са напълно верни. Аз бих добавил едни 30 – 50% поне за да има резерв за бъдещо развитие. Защото ще дадеш 2 милиона за зарядно, което след 5 години няма да ти покрива всички възможни коли(леки и тежки).
Като се замислиш дори за 1 час да зареждаш, Да си призная не познавам частник със частна домашна мрежа да може да си позволи такъв ток. Дори да е близо до подстанция…
А като се замислиш – в един блок има 4 входа по 10 апартамента, примерно. 1/2 имат по 1 тесла –> 20 автомобила. Значи минималната мощност, която елмрежата трябва да е способна да достави е поне 25 мегавата на блок… В един квартал има 100 такива блока. Тоест само за 1 квартал ни трябва 2.5 гигавата. Колко беше единия блок на Козлодуй, че не си спомням… 4 по 440 МВ и 2 по 1 ГВ. Тоест, Козлодуй ще стигне да захрани Айтос. Или Каспичан. Грубо казано. Не знам колко тесли има нито в Айтос, нито в Каспичан. Но ако станат достъпни ще има. Те това е реалността, драги ми фофуфенове 😉
Тесла харчи 16 киловатчаса за 100 километра. При зареждането на батериите и разреждането им при употреба има загуби. Колегата ги е сложил 4 киловатчаса, което е малко според мен, но ще го вземем за точно. Така че, за 800 километра ти трябват 20 квч х 8 = 160 киловатчаса. Тоест за и час ако зареждам със 160 киловата(което е средната консумация на многоетажен блок зимно време) колата ще измине 800 км. В един час има 6 десетминутки. Сега да я заредим тая тесла за 10 минути. Мощността на източника на енергия трябва да е ПОНЕ 6х160=960 киловатчаса. Повтарям, поне. Обяснението е като за Фофича. Явно не си е завършил средното, а навремето претендираше за университет електроника…
А сега малко базова електротехника: При зарядно напрежение 220 волта имаме на 1 квадратен милиметър от кабела по киловат. Не повече. Тоест, ако се зареждаме от мрежата зарядния кабел трябва да е 960 милиметра дебел меден проводник.
Примерна справка от малък справочник на домашния елтехник показва, че на 120 квадрата кабел не можеш да ползваш за продължителен период от време повече от 66 киловата при 220 волта.
Нека ги направим 200 квадрата на 100 киловата. Трябват ни 10 такива кабела за да заредим количката ;))
Сооред мен кабела само ще е по – скъп от колата 😉
Та фофич, или си слаботоков, или си слабоумен. Както ти повтарям от какт те познавам. Но дори да си слаботоков, пак не си много умен. Законите на тока си важат винаги. Почти.
Anonymous 17/06/2021 08:57 И пак нали, откъде ги взе 20kW на километър ? Кой и къде е изнесъл данни.
И да отговоря – това е идиотия. Средният разход е около 200 Ват часа на километър или 200Wh/km. Започва с 104 Wh/km с най-леките купета и завършва с 281Wh/km за тежки купета на Мерцедес или Ауди.
Което е 100 кратна разлика с идиотията 20kW на километър. И за цялото изчисление се получава, че ако еедин авртообил се вижи със средна скорост от 60 км/ч ще изхарчи 12kW/ч.
При 80 км/ч ще изхарчи 16kW/ч.
Което прави разлика от няколко хил. пъти спрямо тикварските изчисления.
Ей така става, като не мислиш … а говориш.
20kW на километър според сметките на този по-долу… Ей така става, като не мислиш, а бързаш до оплюеш…
Неграмот-Чо 🙂 Умножоваш круши, по грозде и получи тикви.
Откъде измъкна тези 20кВ и защо умножаваш по 800, а после казваш, че било за 100 км. И не се умножава ако искаш да видиш разход на нещо за някакъв период или километри, а се дели.
Бегай пак и мини алгебрата за 6-8 клас.
800*20kWза100km*6(за да стане час)=960kW/ч
~ 1 MW на “колонка”, трябва по ядрена централа за всяка токстанция да има. От къде такива мощности?
Крис 15/06/2021 11:49 И как И така го закъсваш с производството на ток ?? Къде си видял или чул за закъсване, извън позитанските бюлетини ??
СЛЪНЦЕТО МОЖЕ ДА ПРОИЗВЕЖДА МИЛИАРДИ КИЛОВАТИ ЕЛЕНЕРГИЯ!!!
Ще трябват по мощни източници на Ел. ток.
То добре ама както и така закъсваме с производството на ток как ще стане