Доволни, щастливи от адаптацията си към новите технологии, потребителите могат да благодарят на пандемията и повсеместните „локдаун”-и, макар че адаптирането не мина без проблеми и препъни-камъни – това е изводът на Deloitte за технологичния скок през 2020 година. Той бе очертан в последния доклад на анализаторската фирма за състоянието на технологичните потребители.
Описвайки изминалата година и половина като „един голям бета-тест” за бъдещето на свързаността, Deloitte подчертава, че интернет свързаността и устройствата, които я предоставят, стават по-важни от всякога. Все пак за много домакинства това се е оказало принуда да надскочат лимитите си, коментира доклада TechRepublic.
19% от домакинствата са били принудени да надградят своята интернет свързаност. 30% са се видели в нужда да добавят Wi-Fi усилватели, за да се справят с т.нар. „мъртви зони” на покритие. Цели 40% са предприели промяна в плановете за ползване на мобилни данни, в повечето случаи преминавайки към абонамент за неограничени данни.
Не е изненадващо, че използването на мобилни технологии от потребителите значително се е увеличило по време на пандемията. Дейности като използване на мобилно приложение или уебсайт за поръчване на храна са нараснали от 36% на 56%!
Споделените пътувания са се увеличили от 31% на 51%. Безконтактните плащания също са нараснали – със сходни проценти. От тези, които са започнали да използват смартфони за търговия на дребно, 70% заявяват, че ще продължат да го правят и занапред.
Дистанционната работа беше друг тест за технологиите за свързаност. В 55% от американските домакинства има поне един човек, работил от дома си към началото на 2021 г. 43% пък си имат ученик или студент, който се учи от дома.
Интересно е, че и при дистанционно работещите, и при дистанционно учещите има около третина, които казват, че имат технически проблеми с връзката. Въпреки технологичните предизвикателства обаче анкетата сочи, че невъзможността за среща очи в очи с клиенти, колеги или преподаватели си остава най-голямото предизвикателство. За работещите проблем си остава и увеличеното работно време.
Виртуалното здравеопазване също беше подложено на стрес по време на пандемията. Все пак 82% от анкетираните казват, че са доволни от опита си с „дистанционни грижи” за здравето. Оказва се, че над половината от всички, които са изпробвали виртуална среща с лекаря си, вероятно ще продължат да планират дистанционни „посещения” и след приключване на ограниченията заради коронавируса.
Най-големият недостатък на отдалеченото здравеопазване съвпада с този на отдалечената работа, установява Deloitte: пациентите съобщават за липсващи взаимодействия лице в лице и са разочаровани от невъзможността да се регистрират жизненоважни статистически данни. Общият успех на виртуалната медицина по време на пандемията обаче би могъл да преодолее тези недостатъци.
Deloitte предполага, че напредъкът в носимите технологии, които позволяват по-добро събиране на данни за здравето, вероятно ще компенсира наличното недоволство от дистанционните здравни грижи.
Въпреки несгодите, породени от пандемията, заместник-председателят по технологичните изследвания в Deloitte Пол Силвъргейт описва периода като „машина на времето, която внезапно ни запрати десетки години напред в бъдещето”. Пандемията, според него, доказа, че технологиите могат да вършат очакваната от тях работа и са успели да се адаптират към нарасналото търсене.
Въпреки това, отбелязва Силвъргейт, светът натовари настоящата си инфраструктура за свързаност до краен предел: до състоянието, в което вече не е възможно да се осигури повече свързаност. „Освен че сме се адаптирали, ние достигнахме границите на това, което нашите текущи технологии могат да направят за нас”, каза Силвъргейт.
Бъдещите иновации в технологиите за отдалечено взаимодействие трябва да се съсредоточат върху задоволяването на нуждите на хората, казва Яна Арбанас, заместник-председател по изследванията в развлекателния сектор на телекомуникационните медии в Deloitte.
„Както видяхме по време на пандемията, иновациите трябва да се фокусира върху основните елементи на ежедневието, за да помогнат на хората да се чувстват добре в претъпканите си домове – подчертавайки простия факт, че технологиите и изобретенията в идеалния случай са свързани с подкрепата на човешките нужди”, коментира тя.
използването на мобилни технологии от потребителите значително се е увеличило по време на пандемията. уебсайт за поръчване на храна са нараснали от 36% на 56%!
Голямо ползване на технологите поръчал си обяд за вкъщи.
бета-тест за
Официалната версия кога?
описва периода като „машина на времето, която внезапно ни запрати десетки години напред в бъдещето”.
Кризите са скок в ползването на технологии.