Как новите мрежи от пето поколение ще се отразят на стойността на автомобилите и останалите превозни средства е тема, на която е посветено проучване на изследователската компания Strategy Analytics.
Анализаторите се съсредоточават не върху цените на дребно на автомобилите, а върху ползите, които потребителите, търговците и производителите ще извлекат от 5G технологията.
„5G свързаността ще позволи на автомобилните производители да поддържат или увеличават стойността на превозните средства след продажбата, което ще промени изчисляването на остатъчната стойност на превозните средства”, коментира Роджър Ланктот, директор по свързана мобилност в Strategy Analytics.
Това, от своя страна, ще се отрази на лизинговата икономика и пазарната стойност както на новите, така и на употребяваните превозни средства, смята анализаторът.
5G свързаността ще стимулира създаването на усъвършенствани системи за подпомагане на водача, което ще намали вероятността от сблъсъци и ще улесни преминаването към автопилот като цяло, е друг извод от изследването.
Прогнозата сочи, че с течение на времето 5G-свързаните автомобили ще заемат все по-голям дял от продажбите на превозни средства. След като всички автомобили бъдат оборудвани с 5G, производителите ще икономисат $40 млрд. разходи за годишни гаранции; потребителите ще спестят $32 млрд. годишно от лизинг/заем; а дилърите ще увеличат с $24 млрд. приходите си от продажби.
Тези спестявания са над и извън обществените ползи, очаквани от намаляването на сблъсъците и емисиите, които също възлизат на милиарди долари годишно в световен мащаб.