Невероятно: Instagram се извини за блокиране на потребител

Малкият бизнес се почувства несигурен в Instagram след скандален случай с профила на американка
(снимка: CC0 Public Domain)

Социалната мрежа Instagram се извини за неправилното блокиране на профила на свой потребител с тага metaverse за един месец. Случаят нашумя покрай преименуването на Facebook на Meta.

На 2 ноември профилът на австралийската предприемачка Теа-Май Бауман беше блокиран. Жената получи съобщение, че е била „блокирана, защото се преструва на някой друг”, съобщи за първи път Ню Йорк Таймс. Това стана непосредствено след като компанията-майка на Instagram – Facebook, се прекръсти на Meta.

Случаят бе „разплетен” едва след публикацията на Ню Йорк Таймс. Все пак Instagram отказа да каже дали проблемът е свързан с ребрандирането, отбелязва BBC.

Г-жа Бауман е създала профила си в Instagram през 2012 г. Тя е използвала акаунта @metaverse в своята творческа работа и бизнеса си – Metaverse Makeovers. Продуктите ѝ включват приложения като Metaverse Nails, което позволява на потребителя да се украси с виртуален грим.

Решението за блокиране на профила ѝ засяга тежко Бауман. Нейният акаунт е свързан с десетилетие на усилена работа. Жената споделя, че се е почувствала ограбена.

Същевременно Instagram заяви, че акаунтът е бил блокиран погрешно заради „представяне под чужда самоличност”. Компанията се извини лаконично: „Съжаляваме, че възникна тази грешка”.

Сега Бауман казва, че смята да превърне преживяването си със социалната мрежа в изкуство.

Коментар