„Безплатният” интернет на Meta коства доста

Хората в развиващите се страни плащат солидно за “безплатен интернет”
(снимка: CC0 Public Domain)

Софтуерни бъгове и проблеми в безплатната интернет услуга на Meta натрупват тежки сметки за потребителите в развиващите се страни. За това предупреди Франсис Хоган – жената, която „би камбаната” за установеното вредно въздействие на социалните медии върху младежта и факта, че в компанията този проблем е бил добре известен, но е прикрит.

Сега Хоган отново базира разкритията си на доказано налична информация „черно на бяло”. Платените функции на безплатния интернет на Meta – например видеоклипове – се появяват в безплатния режим на услугата, въпреки че би трябвало или да останат скрити, или да предупреждават потребителите за таксите за данни.

Когато хората докоснат телефоните си и видят съдържанието, за тях се начисляват такси. Натрупаните сметки могат да бъдат особено трудни за плащане за целевата аудитория на услугата – потребители в развиващите се страни.

Изглежда, че пропускът може да се оказва изгоден за някои оператори. Прогнозите на Meta са, че операторите са таксували потребителите на безплатния интернет с около 7,8 милиона долара на месец – по данни от миналото лято.

Проблемът е особено сериозен в Пакистан, където, според съобщенията, потребителите са били таксувани общо 1,9 милиона долара на месец, отбелязва Engadget.

Говорител на Meta каза, че е получил съобщения за проблема и че „продължава работата” по отстраняване на софтуерните грешки в услугата. Новите версии на безплатния режим го обозначават изрично като „само текстов”, но вече не намекват, че никога няма да струва каквито и д е пари.

Представителят на Meta казlа още, че документът с оценката за 7,8 милиона долара такси за месец не се основава на информация за операторското таксуване и че сумата на таксите по-скоро е близо до 3 милиона долара на месец.

Meta има силен интерес да прокарва безплатен достъп до интернет. По-голямата част от растежа на фирмата в последно време идва от развиващите се страни, където много хора се докосват до интернет за първи път.

Въпреки че безплатната услуга не ограничава потребителите само до посещаване на Facebook и услуги на фирмата, това увеличава шансовете новодошлите в интернет да се регистрират в социалната мрежа – и да стимулират растежа на Meta.

Коментар