Небрежността при сглобяване на по-старите модели Tesla влоши репутацията на марката, която започна пазарния си път от премиум сегмента, но сега получава по-голямата част от приходите си от продажби на масовия Model 3.
Германски експерти разкриха, че след три години експлоатация Tesla Model S демонстрира сериозни дефекти в 10,7% от случаите. Такава статистика за първи път публикува немската асоциация TÜV, която ежегодно провежда технически прегледи на превозни средства, експлоатирани в Германия, съобщи The Drive.
Принципно, нов автомобил преминава технически преглед за първи път след три години експлоатация, след това на всеки две години. За първи път и електрическите превозни средства бяха включени в статистиката на TÜV, тъй като вече са широко разпространени в Европа.
Компактният Smart Fortwo Electric Drive показва най-добра надеждност сред пътническите електрически превозни средства с тригодишен пробег, ограничавайки се до наличие на сериозни дефекти само в 3,5% от случаите. Прекратеното BMW i3 не изостава много от лидера с 4,7%.
Между другото, средният процент на дефекти при всички видове автомобили в Германия достига едва 4,7%. Renault Zoe с 5,7% дефектни бройки е под тази граница.
Но Tesla Model S влиза в статистиката с най-лошия показател в класа си – 10,7% от тестваните тригодишни електромобили от този модел показват наличие на сериозни технически дефекти. Те са свързани главно с окачването и осветлението и не касаят електрическия двигател.
С такива показатели Tesla е на трето място по проблеми сред всички автомобили, включително моделите с двигатели с вътрешно горене. По-зле в германската статистика тази година са само бюджетните Dacia Logan и Dacia Duster, произведени от Renault.
BMW i3 все още не е “прекратено”. Произвежда си се…