Компанията-създател на реактивните раници JetPack Aviation води преговори с екипа на състезанието за индивидуално летене Air Race World Championship за добавяне на нова категория – летене с джет-раници, разкри главният изпълнителен директор на фирмата Дейвид Мейман.
Ако това се случи, състезателната серия най-вероятно ще може да се наблюдава през септември. Тя ще е първата в света и пилотите на джет-раници ще се състезават на паралелни въздушни писти с препятствия.
JetPack Aviation (JPA) стана известна през 2015 г., когато Мейман направи зрелищен полет с джет-раница около Статуята на свободата. Апаратите, разработвани от фирмата, вече се предлагат в търговската мрежа и JPA е близо до доставката на първите си клиентски поръчки – два JB12 за военна употреба в Югоизточна Азия и един JB10 за частен клиент в Съединените щати.
Новият модел на фирмата е реактивна раница JB14, която ще използва технологии за контрол на полета, които позволяват неща като автоматизирано поддържане на нивото чрез LiDAR и стабилизация в завоите.
„Говорихме с момчетата от Световното първенство по въздушни състезания. Първоначално ще заложим на JB-10 и в крайна сметка на JB-14 за тези състезания”, казва Мейман, цитиран от NewAtlas.
От съображения за безопасност е почти невъзможно да се правят състезания „рамо до рамо”. Но малкият размер на джет-раниците и препятствията, около които ще се състезават играчите, означават, че е възможно да се поставят две или дори три успоредни трасета над водно тяло и пилотите да се състезават едновременно.
„Ще има поредица от пилони, пръстени и обръчи”, казва Мейман. „Препятствията ще бъдат както вертикални, така и хоризонтални”. Макар че двумоторната JB10 е способна да развие над 200 км/ч,, такива скорости няма да се видят на състезанието. То ще е повече за ловкост и контрол.
Екипът на Air Race World Championship пък иска да привлече известни състезатели от други моторни спортове като пилоти на реактивни раници. Някои от тях са млади състезатели от други спортове – хора с опит с мотоциклети, опит в Дакар и подобни надпревари.
Що се касае до това дали най-опитният пилот на реактивна раница в света би влязъл лично в надпреварата, Мейман се усмихва: „Може да се случи, може да се случи”.
Разбира се, всичко това е все още само надежда, защото състезателната серия е в процес на преговори, като окончателна договореност засега няма. Ако договорката бъде потвърдена, JPA ще трябва да действа бързо.
„Говорим за стартиране около септември, така че трябва да построим още шест машини и да обучим около 30 нови пилоти, които след това ще изберем 10 от тях”, поясни Мейман.