Само след четири години, през 2026-та, една четвърт от световното население ще се установи в метавселената, прогнозира анализаторската компания Gartner в нов доклад, който разглежда развитието на модерната концепция.
Метавселената е постоянно работещо виртуално пространство, в което хората могат да взаимодействат помежду си и с цифрови обекти чрез своите аватари. Компютри, таблети, каски за виртуална, добавена и смесена реалност и други джаджи могат да се използват за свързване с метавселената.
Според анализаторите, подобни платформи за виртуална реалност ще се развиват бързо, но технологията в момента е в ранен етап на внедряване. Gartner прогнозира, че до 2026 г. една четвърт от световното население (25%) ще прекарва поне един час на ден в метавселената.
Потребителите ще могат да правят там различни покупки, да работят в екип, да общуват помежду си, наред с други занимания. Освен това на базата на такива платформи ще работят образователни услуги и различни развлекателни услуги.
Концепцията за метавселената ще отвори нови възможности за работодателите. Компаниите ще могат да разгръщат виртуални офиси с потапящ ефект за изпълнение на задачи от разстояние.
В същото време анализаторите предупреждават, че в момента индустрията е фрагментирана и затова участниците в нея трябва да подхождат предпазливо към инвестициите в метапространството.
То така се говореше и за Second Life, ама не се случи. Имаше даже български новини, че виж наши предприемачи купили виртуални имоти и чакали после печалби от наеми или препродажби …
Нищо де, да има инвестиции, та да има хляб за нас програмистите …
ей ся, само да се почешам по мъ..те
Тъкмо за мен да има повече реално пространство!
Ми то и сега повечето от нас си живеят в тяхна си вселена и се изолират от всичко и всички