ЕС вече подготвя закони за метапространството

„Метапространството вече е тук. Затова, разбира се, започваме да анализираме каква ще бъде ролята на регулатора, на нашия законодателен орган”, заяви Маргрете Вестагер
(снимка: Маргрете Вестагер / Twitter)

Органите на Европейския съюз трябва да разберат по-добре футуристичния дигитален свят, известен като „метапространство”, преди да решат как да го регулират. Това каза във вторник ръководителят на антитръстовия орган на блока.

Метапространството ще включва мрежа от виртуални среди, достъпни чрез различни устройства, където потребителите ще могат да работят, да общуват и да играят. Терминът и идеята зад него влязоха в радара на общественото внимание, след като Facebook промени името си на Meta миналия октомври, за да отрази колко сериозно смята да се заеме с изграждането на новите виртуални реалности.

Това решение на популярната социална мрежа обаче веднага повдигна и въпроса за възможната доминация на някои големи играчи – тези, които в момента инвестират най-активно в технологията.

„Метапространството вече е тук. Затова, разбира се, започваме да анализираме каква ще бъде ролята на регулатора, каква ще е ролята на нашия законодателен орган”, каза Маргрете Вестагер на онлайн събитие, организирано от група германски издатели на вестници.

„Всичко, което правим, трябва да се основава на факти и на информация, която можем да получим… Трябва да разберем добре, преди да можем да решим какви действия биха били подходящи”, допълни Вестагер, цитирана от Financial Post.

Големите технологични компании и без друго са в радара на вниманието на регулаторите в ЕС заради практиките си по събиране и използване на лични данни. Компаниите могат да бъдат глобени с до 10% от глобалния си оборот, ако бъдат признати за виновни в нарушаване на антитръстовите правила на блока.

Meta, която уверява, че метавселената ще бъде наследник на мобилния интернет, инвестира сериозно в разработване на системи за виртуална и разширена реалност. Фирмата не изнася много подробности за това как смята да си докарва приходи в ерата на метапространството.

Коментар