Spotify се обвърза дългосрочно с ФК Барселона

Навярно стадионът на “Барса” от лятото ще изглежда така… (графика: Spotify)

„Барселона“ може да е едно от най-известните имена във футбола, но клубът е в лошо финансово състояние. Толкова лошо, че не можа да си позволи да задържи талисмана си Лионел Меси, който премина в Пари Сен Жермен миналото лято. Като цяло „Барса“ има дълг в размер на над 1 милиард долара. Тежките финанси на клуба се облекчават донякъде с помощта на нов спонсор: Spotify.

Името на платформата за аудио стрийминг ще замени Rakuten в предната част на фланелките на играчите (и на репликите, които феновете купуват) като част от дългосрочно партньорство, което започва през юли. Spotify ще работи с ФК Барселона, за да „създадат възможности емблематичната фланелка да бъде пространство, което почита артисти от цял свят“.

Като част от споразумението, известният стадион на отбора ще бъде ребрандиран като Spotify Camp Nou. За първи път в историята си ФК Барселона преименува стадиона на името на спонсор.

На всичкото отгоре, ако Съветът на членовете на ФК Барселона одобри сделката следващия месец, Spotify планира да привлече вниманието към творци от цял свят, „осигурявайки глобална сцена на играчите и творците в Spotify Camp Nou”. Повече подробности ще бъдат обявени по-късно тази година.

Твърди се, че Spotify ще плати на ФК Барселона около 307 милиона долара по време на партньорството. Навярно странното решение на Spotify относно творците идва заради критиките, че спонсорира ФК Барселона с деветцифрена сделка, вместо да увеличава плащанията към творците и да ги подкрепя повече.

Коментар