Въпреки че устойчивостта се сочи като ключова фокусна област за бизнеса от ръководителите на най-високо ниво, ново изследване разкри, че що се касае до зелените ИТ инициативи, намеренията и реализациите драстично се разминават.
Изводът идва от проучване, поръчано от Google Cloud. То се базира на отговори от около 1500 ръководители на висше ръководно ниво от 16 страни в Европа, Близкия изток и Африка (EMEA).
Огромното мнозинство от респондентите (90%) определят екологичните, социалните и управленските инициативи (ESG) като основен организационен приоритет за своите предприятия. Но проучването разкрива, че фирмите в EMEA реално отделят едва 9% от бюджета си за инициативи за ESG.
В същото време изследването сочи, че фирмите нямат достатъчно представа колко ефективни са инициативите за устойчивост, които са разгърнали. Така е, защото сравнително малко от тях разполагат с инструменти за измерване на резултатите, за могат да проследяват въздействието на своите програми.
До този момент 36% от респондентите в анкетата на Google Cloud твърдят, че разполагат с методи за количествено определяне на усилията си за устойчивост. 17% от тази група твърдят, че използват събраните данни и тенденции, за да оптимизират усилията си за повече устойчивост.
„Без точно измерване е трудно да се отчете реалният напредък”, казва Джъстин Кийбъл, управляващ директор за глобалната устойчивост в Google Cloud, в блог-публикация. „Изследването показа тревожна разлика между това как организациите се справят – според самите тях – и доколко са в състояние да измерят реалния резултат”.
Освен това 58% от участниците признават, че в техните организации съществува „зелено лицемерие”. Според тях, фирмите са надценили усилията си за устойчивост.
Тревожно голям е и процентът на хората, които споделят, че техните организации реално правят „зелено изпиране” (9greenwashing). Това означава, че компаниите харчат повече време и пари да се рекламират като устойчиви, отколкото да правят реални неща за намаляване на въздействието си върху околната среда.
От друга страна, данните показват, че има голямо желание сред бизнеса да прави реално много повече по отношение на устойчивостта. Цели 65% казват, че искат да постигнат по-голям напредък в ESG, но не знаят как да го направят.
Според Джъстин Кийбъл, като цяло резултатите носят „добра новина”, а именно, че повечето бизнеси сега „прохождат” в екологичните начинания. Това означава, че има много потенциал за напредък. Лошата новина е, че планетата се нуждае от спешни действия от всички нас и то сега, за да предотвратим най-кошмарните последици от изменението на климата, посочва Кийбъл.
Талибан може да е само човек, който не иска да опазваме планетата.
От онея с чалмите които чукат с чукове безценни статуи на човешкото наследство
щото не им съвпадат с възгледите…
на тази планета живеем и друга нямаме…но когато интелекта е на ниво мангуста
“-да има кво да ручам и на гъза ми да ми е топло и да си заровя главата в пясъка за другото”, да няма да й е лесно на горката ни планета…
Но за да го разбереш трябва да си по-еволюирал от бездомно куче на което му е студено.
Това по темата за сериозните теми.
Иначе по темата за статията, напълно съм съгласен с термина „зелено изпиране”
Компаниите плащат и правят минимума за който са притиснати,
но реален ефект от него няма.
Правителствата трябва да спрат да произвеждат оръжие, а да започнат да засаждат дървета на тая земя, да контролират прираста на населението и да се борят с общи сили за равно разпределение на ресурсите.
Не 5% да държат трилиони а 90% да живеят ден за ден
Зелената талибанщина умря, както и неолибералният глобализъм. Някои пропагандатори обаче все още не могат да вземат завоя и не са разбрали, че светът вече няма да бъде същия. Айде да си говорим на по-сериозни теми – ще ни стигнат ли неекологичните въглищата, за да не мръзнем следващата зима.