Решението на Илон Мъск да придобие социалната мрежа Twitter се коментира предимно в светлината на изказванията за свободата на словото и „завръщането“ на Доналд Тръмп, но междувременно рекламният бизнес се променя силно заради предстоящата сделка. Някои са притеснени, а други – въодушевени от промяната.
Някои купувачи на реклами се надяват да изкопчат по-добри цени от компания, която е в процес на мащабен преход. Други залагат, че Мъск, който ежедневно представя идеи за нови продукти в Twitter, може да постигне това, което досега винаги е липсвало на Twitter – по-бързо пускане на нови продукти.
Преобладава вярването, че стремежът на Мъск за по-бързо разработване на продукти ще привлече повече нови потребители, които ще станат основа за по-добра маркетингова среда.
Според слайдовете, представени на Мъск на инвеститорите наскоро, той очаква Twitter да достигне 931 милиона потребители до 2028 г. – в сравнение с 229 милиона през последното тримесечие. Приходите от реклами се очаква да се удвоят до 12 милиарда долара.
В краткосрочен план някои рекламни агенции вече съветват клиентите да хвърлят нов поглед върху правенето на бизнес с Twitter. Те вярват, че сега е моментът за постигане на по-ниски цени за рекламите, тъй като Twitter може да е по-гъвкава през периода на несигурност, преди потвърждението на сделката.
Други агенции съветват клиентите си да „обмислят увеличаване на инвестициите си в Twitter“ в краткосрочен план, за да се възползват от шума, който Мъск вдигна около платформата.
Много от специалистите в бранша казват, че следят внимателно промените, които Twitter може да направи в платформата, и повечето рекламодатели все още не са направили значителни промени в разходите си. Експерти прогнозират, че под ръководството на Мъск Twitter най-вероятно ще се превърне в по-привлекателна среда за марките. Към това се допълва и очакваното увеличение на броя на потребителите.
Twitter винаги е бил четвърта по ред измежду социалните платформи, единодушни са специалистите по онлайн реклама. Сега обаче това може да се промени благодарение на нестандартните ходове на Мъск.
Дори очакването, че предстоящата сделка може да доведе до по-хлабави правила относно съдържанието, може да даде предимство на някои търговци, които се стремят да създават „вирусни“ кампании и събития, казват специалистите. Настоящият момент е като вакуум, който може да засмуче ловко измислените вирусни кампании, казват маркетолози.