Нов играч в космическия бизнес: Sony

Лазерните комуникации между спътниците преодоляват слабостите на радиочестотните връзки – нов бизнес за Sony (снимка: CC0 Public Domain)

Sony обяви, че е сформирала нова компания, която да проектира, изгражда и доставя устройства, позволяващи на малки сателити в орбита да комуникират помежду си чрез лазерни лъчи. С това брандът се гмурва в бързоразвиващия се космически бизнес.

Sony Space Communications Corp ще има за цел да се възползва от лазерната технология, за да избегне затрудненията, характерни за радиочестотите. Устройствата ще служат за комуникация както между сателити в космоса, така и между сателити и съответните им наземни станции.

Компанията не каза кога очаква да е готова с първото търговско устройство, което да работи в космоса, дали има съществуващи клиенти или колко пари е инвестирала в технологията до момента.

В ниска земна орбита сега има около 12 000 спътника – брой, който се очаква да нараства с бързи темпове през следващите години. Това се случва благодарение на намаляващите разходи за компаниите, изстрелващи спътници в космоса, както и благодарение на амбициите на фирми като Amazon и SpaceX, изграждащи обширни мрежи от спътници в ниска земна орбита за пренасяне на интернет по целия свят.

„Количеството данни, използвани в орбита, също се увеличава от година на година, но количеството на наличните радиовълни е ограничено“, каза в изявление президентът на новата компания Киохей Ивамото.

Sony разкри, че един от първите ѝ успешни тестове се е състоял през 2020 г., когато компанията е прехвърлила изображения с висока разделителна способност чрез лазер от Международната космическа станция до наземна станция в Япония.

Коментари по темата: „Нов играч в космическия бизнес: Sony”

добавете коментар...

  1. Филанкишията

    Това е абсурдно:
    “…но количеството на наличните радиовълни е ограничено“

    Или превода е некадърен,или меринджея е тотално некомпетентен !
    Не е ли по-правилно:
    “Честотната лента е ограничена”

Коментар