След хибридното работене настъпва хибридното пазаруване

Схемите за хибридно пазаруване увеличават оборота на магазините (снимка: CC0 Public Domain)

След налагане на модела на хибридната работа изглежда е на път да се утвърди и хибриден модел на пазаруване. Най-новото потвърждение: британската търговска верига Primark обяви, че ще изпробва схема „click+collect“ за около 2000 детски продукта в 25 свои магазина в северозападната част на Обединеното кралство.

Фирмата за търговия на дребно доста дълго избягваше да предлага онлайн услуги. Сега тя започва модела на предлагане, при който различни стоки могат да се купят чрез кликване в сайта и след това вземане на място от магазин. Целта е да се обединят удобствата на двата начина на пазаруване: бързото разглеждане и запознаване с продуктовите данни, както и възможностите за сравняване, с живия досег със стоката на място в търговския център.

Схема „click+collect“ от доста време предлага и популярната британска верига за хранителни стоки Aldi. Тя вече обхваща над 200 магазина. Търговската верига за облекла Edgars също предлага възможност за „резервиране“ на стока през онлайн-система и след това вземане на място.

Тенденцията стана модерна след бума на е-пазаруването по време на локдауните заради пандемията. Тогава мнозина откриха удобствата на електронното поръчване на стоки. Сега, когато светът се завръща към нормалния живот, удобствата на електронното подбиране на стоки е желано от мнозина.

Според някои анализатори, това е източник на ръст на приходите за търговските вериги. В Австралия например четирима от всеки десет души, пазаруващи по схемата „click+collect“, са приключили пазаруването със закупуване на много повече продукти, отколкото първоначално са поръчали онлайн. Това кара все повече търговци да искат да предлагат новото удобство за своите купувачи.

Специално в случая с Primark интересът на пазарните наблюдатели е голям, защото мнозина намират, че фирмата доста дълго е избягвала онлайн-продажбите. Тя стартира нов уебсайт през април 2022 г., твърдейки, че той „ще помогне на клиента да размие границата между търсенето онлайн и пазаруването в магазина“.

Сайтът все още не позволява онлайн поръчки, но дава възможност на клиентите да проверяват наличността на продукти, които харесват, в избран от тях магазин в страната.

Като част от пробната версия клиентите ще плащат предварително онлайн, след което ще могат да минат и да вземат артикулите си от нови гишета „кликни и си вземи“ в магазините, обхванати от схемата.

Коментар