Много производители на електромобили се фокусират върху обхвата на своите возила, за да успокоят потребителите относно недостатъчно развитата инфраструктура със зарядни станции. В същото време производителите на батерии всячески се стремят да създадат по-малки, издръжливи и евтини батерии, които ще се зареждат много по-бързо.
В бъдеще обхватът на електромобилите ще бъде от по-малко значение, тъй като станциите за зареждане ще станат повсеместни в резултат на развитието на свързаната инфраструктура, отбелязва Ройтерс. Стартиращи компании експериментират с материали като силиций-въглерод, волфрам и ниобий в опит да създадат по-компактни батерии, които освен това ще се зареждат много бързо.
Сега батерията е най-скъпата част от електрическото превозно средство, така че наистина бързото зареждане, съчетано с повече станции за зареждане, може да помогне за ускоряване на прехода към е-коли, като го направи по-евтин. Намаляването на размера на батериите и на разходите за тяхното производство също е важен фактор, който трябва да се има предвид, за да се ускори възприемането на електрическите превозни средства.
„Първите потребители в по-високия клас на пазара искаха големи батерии и дълъг обхват, защото можеха да си го позволят. За по-икономично масово възприемане [на електромобилите] са необходими по-малки батерии, но със същото преживяване като съвременните бензинови автомобили, където можете да заредите за 5 минути”, казва Сай Шивареди, директор на Nyobolt, която разработва анодни материали на базата на ниобиев оксид.
Китай доминира глобалния пазар на батерии за електромобили. Компании като Contemporary Amperex Technology (CATL) водят в разработването на батерии, които ще разширят обхвата на електрическите превозни средства. Китайските фирми вече произвеждат малки, евтини електромобили като Wuling Hongguang Mini, който струва само около 6500 долара, дори след неотдавнашното увеличение на цените на батериите.
Западни стартиращи компании като Nyobolt и Echion Technologies в Обединеното кралство и Group 14 Technologies в САЩ разработват електродни материали, които могат да се използват за създаване на батерии с ултрабързо зареждане. Инвестициите в батерии за електрически превозни средства са скочили повече от шест пъти до 9,4 милиарда долара през 2021 г. спрямо предходната година, според PitchBook.
Преминаването към по-малки батерии също така ще смекчи въздействието на задаващия се недостиг на материали за батерии, предизвикан от нарастващото търсене на електрически превозни средства.
Освен това производството на миниатюрни батерии ще използва по-малко кобалт и никел, чиято обработка и пречистване сега е доминирана от Китай. Автомобилните производители ще могат да претендират за по-голяма екологичност, ако батериите използват по-малко „мръсни” материали, тъй като създаването на батерии ще бъде придружено от по-малко емисии на вредни вещества.