Дефицитът на кадри заставя южнокорейските компании активно да внедряват роботи в сферата на услугите. Умните машини вече заместват хората в заведения за обществено хранене, например.
Южна Корея има едно от най-ниските нива на раждаемост, а предстоящото увеличение на минималната работна заплата, която се удвои през предходното десетилетие, принуждава компаниите за услуги да мислят все повече за използването на роботи. Машините скоро ще започнат да се занимават с доставка на храна, а вече изпълняват редица функции в заведенията за обществено хранене, отбелязва в репортаж Nikkei Asian Review.
Логистичният гигант CJ Logistics смята за революционна своята технология за оптимизиране на складовите операции, която включва роботизирано преместване на стелажи със стоки до работното място на оператора, отговорен за пакетирането на колета за изпращане до клиента. Роботът сортира съдържанието на стелажа по такъв начин, че повечето стоки, поръчани заедно, се намират наблизо.
Според компанията, този подход позволява на един служител да обработва 23,8 колета на час, в сравнение с 15,4 колета по класическия метод. Т.е. производителността на оператора се увеличава с 55%, благодарение на роботите.
В корейския кетъринг роботите също се използват широко. Те вече наливат и сервират напитки на метростанции, разнасят поръчки в кафенета вместо сервитьори, а също така работят в кухнята. Такъв „автоматизиран готвач“ е в състояние да сготви 50 порции пиле на час или 5 порции оризови сладки на всеки десет минути.
Роботизирани колички навлизат в услугите за доставка на готови ястия до крайни клиенти по домовете, макар че нормативни ограничения забраняват движението им по тротоари и пешеходни пътеки. Индустрията чака облекчения в тази област през 2023 г. В момента използването на роботизирани превозни средства за доставка на храна се извършва експериментално.