Автоиндустрията ускорява прехода към водородни коли

Малка серия водородни автомобили iX5 ще влезе в тестови изпитания през следващите месеци
(снимка: BMW)

Някои от водещите фирми в автомобилния сектор увеличават инвестициите и ускоряват проектите си за разработване и въвеждане в употреба на водородни горивни клетки.

BMW Group заяви, че започва вътрешно, маломащабно производство на горивни клетки за своя iX5 в Мюнхен, Германия. Малката серия водородни автомобили ще влезе в експлоатация през следващите четири месеца за тестови и демонстрационни цели, насочени към премиум сегмента.

Горивните клетки генерират висока постоянна мощност от 125 kW/170 к.с., съчетани с електрически мотор, включващ технологията BMW eDrive от пето поколение, и батерия, която позволява на автомобила да достигне 275 kW/374 к.с.

Bosch заяви, че ще произвежда стекове горивни клетки в своето съоръжение в Андерсън, Южна Каролина, като част от инвестиция от над 200 милиона долара. Първото съоръжение за производство на горивни клетки на Bosch в Съединените щати вероятно ще бъде пуснато в експлоатация през 2026 г.

Германската група разкри, че до 2024 г. ще инвестира в световен мащаб над 1 милиард долара за разработване на технологии за мобилни горивни клетки до 2024 г. Няколко компании вече са тествали прототипните Class 8 електрически превозни средства с горивни клетки (FCEV) с технология на Bosch.



Nikola пък обяви, че ще представи бета версия на европейското си електрическо превозно средство с горивни клетки Nikola Tre (FCEV) на 19 септември в партньорство с Iveco. Колата има пробег над 750 км и се очаква да влезе в серийно производство за северноамериканския пазар в края на 2023 г. и няколко месеца по-късно в Улм, Германия.

Коментари по темата: „Автоиндустрията ускорява прехода към водородни коли”

добавете коментар...

  1. Anonymous

    Хинденбург. Освен това целта е да се запази контролът върху горивата, защото с батерии всеки може да си зареди независимо дори от слънчеви панели, тоест нямат контрол над теб.

Коментар