Бързо растяща бизнес-ниша: свързаните играчки

Свързаните играчки ще стават все по-популярни – и все по-доходоносен бизнес (снимка: CC0 Public Domain)

Свързаните към интернет електроуреди вече не са новост, нито автомобилите с постоянна онлайн комуникация. Но едни други свързани устройства тепърва ще набират скорост: играчките.

Предвижда се размерът на пазара на свързани играчки да нарасне от 8 милиарда щатски долара през 2022 г. до 20,7 милиарда през 2027 г., при среден годишен темп на растеж от 20,9% през прогнозния период, според нов доклад на MarketsandMarkets.



Най-значимата възрастова група са подрастващите на 9-12 години. Децата на тази възраст години обичат да участват в бързи игри, да свирят на музикални инструменти, да използват таблети и да слушат музика. STEM играчките и игрите, които позволяват на децата да впрягат уменията си за решаване на проблеми, стават все по-популярни.

Създателите на играчки търсят начини да направят така, че забавленията да се оказват и приятни практически средства за обучение, помагащи за изграждането на умения по математика, език и речник, творческо мислене и рисуване.

Най-популярни за игри са смартфоните и таблетите. Макар че не са много полезни за очите, смартфоните остават сред най-използваните развлекателни средства, наред с таблетите. Но заедно с това нарастват и опасенията относно поверителността.

Vtech – компания, която произвежда таблети за деца и разработва умни свързани играчки – наскоро се прочу с едно от най-големите нарушения на безопасността на потребителските данни: бе хакната личната информация на почти 5 милиона родители и повече от 200 000 деца.

Азиатско-тихоокеанският регион запазва водеща роля на този пазар. Китай, Южна Корея и Индия са страните, където най-много и най-бързо се популяризират свързаните играчки.



Продължаващата дигитална трансформация в различните индустрии, включително търговия на дребно, минно дело, отбрана, авиация и транспорт и логистика в този регион привлече вниманието на специалистите от образователната индустрия към проектирането на „интелигентни учебни продукти“ за деца.

Коментар