Холографската 3D видео комуникация става реалност

Бизнес потребители вече ползват напреднала холографска технология от Google
(снимка: Google)

Холографските 3D видеокомуникации навлизат в реална употреба. Кабини за разговори с технология на Google ще бъдат инсталирани в офисите на големи компании, съобщиха от компанията.

Google реши да разшири обхвата на тестване на иновативната си система за видео комуникации Project Starline – сега тя ще се използва не само от служители на самата компания, но и от нейните партньори, сред които Salesforce, WeWork, T-Mobile и Hackensack Meridian Health.



Project Starline беше представен на обществеността като част от I/O събитието за разработчици на Google миналата година, но на фона на новините за Wear OS и Android инициативата не получи вниманието, което заслужаваше, отбелязва Arstechnica.

Въпреки това Google не се отказа от проекта и реши да разшири обхвата на тестването, като привлече участници от трети страни. Освен това компанията обяви, че се стреми да направи системата по-достъпна и това има смисъл, предвид скъпото оборудване, необходимо за работата ѝ.

Project Starline е система за видео комуникация, която предлага реалистично предаване на изображение и звук. Инженерите си поставят задачата да създадат усещане, че събеседникът е точно пред потребителя. За да постигне това, екипът трябваше да изгради сложна конструкция и да я постави в кабина с размери над 2х2 м. На настоящия етап това все още е „изследователски проект“, казват от Google.

От страната на екрана на видеокабината има 14 камери и 16 инфрачервени проектора, които работят заедно, за да заснемат и проследят 3D изображението на потребителя в реално време.

Четири микрофона и два високоговорителя отговарят за звука: те не просто възпроизвеждат реч, но използват пространствени звукови алгоритми, създавайки усещането, че речта идва директно от устата на човека на екрана.

Любопитно е също така, че при използване на традиционните средства за видеокомуникация камерата над дисплея не позволява на участниците в сесията да установят пълен зрителен контакт: човекът гледа или към камерата, или към екрана. В случая с Project Starline системата коригира позицията на триизмерното изображение на събеседника, а контактът с очите също се възпроизвежда доста правдоподобно.



Мощна работна станция с два процесора Intel Xeon и четири графични карти Nvidia отговаря за обработката на данните: двойка Quadro RTX 6000 и двойка Titan RTX. Изображението се показва на 65-инчов автостереоскопичен екран с разделителна способност 8K и честота 60 Hz – това позволява създаване на триизмерно изображение на събеседника в пълен размер, което се вижда без очила.

По същество това е по-голяма версия на дисплея на Nintendo 3DS, но без ограничения, тъй като системата проследява позицията на главата на потребителя.

При внедряване на системата Google все пак донякъде е опростил задачата си, като ограничава позицията на потребителя до твърдо фиксирана и инсталира малка преграда пред екрана – така изглежда, че долната част на тялото на събеседника минава под дисплея. Освен това системата има специално настроено осветление за оптимално улавяне на 3D текстури – това се улеснява и от инфрачервеното осветление.



Резултатът, разбира се, е впечатляващ: хората, които са успели да изпробват видео комуникация в Project Starline, казват, че ефектът от присъствието е наистина правдоподобен. И скоро броят на положителните отзиви ще нарасне: Google си партнира със Salesforce, WeWork, T-Mobile и Hackensack Meridian Health, които представляват различни индустрии. Преди това системата се използваше само от служители на Google.

Коментар