След като беше буквално принуден да изкупи социалната мрежа Twitter под заплахата от съдебен процес, мултимилиардерът Илон Мъск веднага се зае с реформи, някои от които свързани с кадрови въпроси, други организационни и финансови, включително промяна на цената на абонамента.
На 27 октомври Мъск пое Twitter и вече е уволнил буквално всички ключови ръководители в компанията, включително главния изпълнителен директор Параг Агравал. Според някои източници, става въпрос за временно разпускане на борда на директорите, но Мъск буквално е едноличен владетел на социалната мрежа.
По-късно същия ден милиардерът изпрати писмо до рекламодателите. Докато преди беше писал за своята омраза към рекламата, сега той заяви, че добре направената реклама може да „зарадва, забавлява и информира“.
На 28 октомври Мъск създаде съвет за модериране на съдържание с „много различни гледни точки“. Той потвърди, че се противопоставя на цензурата, но обеща, че социалната мрежа Twitter няма да се превърне в място за абсолютна свобода на изразяване.
Освен това не се очаква да бъде взето решение за възстановяване на преди това спрени акаунти, докато съветът не се събере. Междувременно акциите на Twitter напуснаха котировъчния списък на Нюйоркската фондова борса – сега компанията всъщност е собственост на един човек.
На 29 октомври Twitter започна репресии срещу расистки публикации от анонимни акаунти. Според говорител на компанията, малък брой от тях са започнали да генерират буквално “тонове” неподходящо съдържание. Twitter подчерта, че нейната политика не се е променила и лошото поведение ще продължи да се наказва.
На 30 октомври Мъск пусна въпрос относно необходимостта от съживяване на услугата за кратки видеоклипове Vine, която беше спряна през 2017 г. Освен това се появи информация за увеличение на цената на абонамента за Twitter Blue до $20 и, че верифицираните потребители може да загубят съответната маркировка. Според някои източници, те ще бъдат таксувани $5 на месец, за потвърждаване на верификацията.
На 31 октомври Мъск потвърди, че вече е главен изпълнителен директор на Twitter. Той все още е едноличен директор на компанията. Според слуховете, Мъск планира да съкрати до 25% от персонала – това съобщи Washington Post, позовавайки се на анонимни източници.
В навечерието на изборите в САЩ компанията е ограничила достъпа на редица служители до инструменти за модериране на съдържание и „борба с дезинформацията“, според Bloomberg. Те обаче все още могат да премахват публикации, които биха могли да причинят вреда в реалния свят.
Днес абонаментът Blue в САЩ струва $5 на месец, но Мъск тества общественото мнение за такса от $8, като цените ще варират в различните държави. В едно от съобщенията си той заяви, че ще има допълнителни маркировки за публични личности, които днес са достъпни, например, за политиците.
Абонатите ще получат приоритет при показване на отговори и при търсене, но ще продължат да виждат и реклами, макар и два пъти по-рядко отколкото обикновените потребители. В същото време е вероятно да се появи нова функция – възможност да надхвърлите партньорските платени стени в услуги, които са сключили съответно споразумение с Twitter.
Докато Мъск блика от идеи, на този етап е проблематично да се прогнозира точно кои от тях със сигурност ще бъдат реализирани.