Пазарът на печатащи устройства расте, движен от Азия

Над 21 милиона печатащи устройства са продадени в света през третото тримесечие на 2022 г.
(снимка: CC0 Public Domain)

Глобалният пазар на печатащо оборудване отбеляза ръст през третото тримесечие на годината, до голяма степен благодарение на продажбите в Азия, сочи нов доклад на анализаторската компания IDC.

Доставките на принтери, многофункционални устройства и копирни машини в периода юли-септември 2022 г. възлизат на 21,2 милиона единици в световен мащаб, което е увеличение от 1,2%, в сравнение със същия период на 2021 г. В парично изражение обемът на пазара нараства със 7,5%, достигайки 9,8 милиарда долара.



Увеличени продажби на печатащи устройства са регистрирани в Китай и Азиатско-тихоокеанския регион (с изключение на Китай и Япония) – тук обемът на пазара е нараснал съответно с 12,7% и 6,4%. Това е частично улеснено от стабилното възстановяване на печатните дейности в сектори като логистика, производство, държавни и финансови институции. Друг положителен фактор е пускането от Huawei на линия принтери със система за непрекъснато подаване на мастило.

HP Inc. остава най-големият производител на устройства за печат с 36,4% дял през третото тримесечие на 2022 г. Доставките на оборудване от американската компания са намалели с 9,9% на годишна база, което е най-лошият резултат в групата на водещите производители.

На второ място е Canon, който завършва третото тримесечие с дял от 20,2% от световния пазар. Доставките на печатащо оборудване от японската компания са нараснали с над 26%.

Третото място е за Epson, който изостава от Canon с няколкостотин устройства. Компанията регистрира спад в продажбите на печатащо оборудване с 2,9%.

Четвърто място в класацията на най-големите световни производители на печатащо оборудване заема Brother. Продажбите на японската компания в периода юли-септември са нараснали с 9,4%, а делът ѝ се покачва от 8,9% на 9,6% на годишна база.

В топ 5 попада Pantum, която бележи 78,7% ръст на доставките. Делът на тази компания, също базирана в Япония, възлиза на 2,5% от световния пазар на печатащо оборудване.

Коментар