Meta планира мащабни инвестиции в проекта за метапространство

Губещото звено за метапространство на Meta ще погълне 20% от разходите на фирмата през 2023 година (снимка: CC0 Public Domain)

Meta Platforms, компанията зад Facebook, ще запази курса си през 2023 г. с инвестиции в своето подразделение за метапространство Reality Labs, което ще погълне около 20 процента от общите разходи на корпорацията. Новината идва на фона на нарастващия скептицизъм към решението на изпълнителния директор Марк Зукърбърг да се съсредоточи върху зараждащия се сектор.

Техническият директор на Reality Labs Андрю Босуърт отбеляза в блог публикация, че компанията планира да похарчи приблизително толкова за подразделението за метавселена през следващата година, колкото и през настоящата, въпреки отчетената загуба от 9,4 милиарда долара през първите девет месеца на 2022 г.



В изследователска бележка д-р Ричард Уиндзор от Radio Free Mobile твърди, че разходите на Meta през 2023 г. ще възлязат на около 97,3 милиарда долара, което означава, че за проекта за метавселена ще бъдат похарчени 19,2 милиарда долара.

„Това е огромна сума пари за харчене за технология, която може да се развие към края на десетилетието. Това ме кара да мисля, че решението е и застрахователна полица“, пише Уиндзор и добавя, че за този ход е „почти сигурно, че ще засегне силно приходите [на Meta] през 2023 г.“.

Reality Labs отчете загуби от 3,7 милиарда долара през третото тримесечие, което е увеличение с 1,1 милиарда долара на годишна база. „Икономическите предизвикателства по света, съчетани с натиска върху основния бизнес на Meta, създадоха перфектна буря от скептицизъм относно инвестициите, които правим“, коментира Босуърт.

Около 80 процента от инвестициите на компанията ще отидат към „семейството приложения“ на Meta, които включват Facebook, Instagram, WhatsApp и Messenger. Тези приложения са донесли приблизително 32 милиарда долара печалба на компанията през същия период.



След като Facebook бе преименувана на Meta Platforms, сега голям брой акционери споделят, че са загубили вяра в това решение и устрема на ръководството да фокусира ресурсите върху продуктите и услугите на метапространството. За капак, през ноември компанията обяви съкращаване на около 13 процента от глобалната си работна сила, което възлиза на повече от 11 000 работни места.

Коментар