Създават дронове с конструкция от ядливи части

Този дрон с крила от оризови бисквити може да бъде изяден от хората
(снимка: Jun Shintake)

Необикновени „ядливи” роботи могат да решат проблема с осигуряване на провизии за хора, които се намират в труднодостъпни райони, без храна и вода. Учени от Япония и Швейцария работят в тази посока и вече са успели да създадат прототип на дрон, чиито крила могат да бъдат почти напълно изядени.

Експерименти с подобна идея се извършват от учени в Японския университет по електрокомуникации и Федералното политехническо училище в Лозана (Швейцария), съобщи Nikkei Asian Review. Според изследователите, наборът от задачи, решавани с помощта на ядливи роботи, не трябва да се ограничава само до спасителни операции.

Прототипът, създаден от учените, има крила с размах 700 мм, направени от оризови бисквити, комбинирани с желатин. Устройството може да лети със скорост до 10 м/сек и да носи до 80 г вода, а хранителната стойност на крилете му е 300 калории.

В бъдеще разработчиците възнамеряват да създадат дронове, които ще се състоят от 75% ядливи елементи, докато в момента този показател не надвишава 50%. В резултат, всеки такъв дрон ще доставя над два пъти повече храна в зоната на бедствието от традиционния. Нивото от 75% ядливи елементи не е границата – с течение на времето учените искат да го доближат до 100%.

В същото време текат разработки за използване на ядливи структурни елементи в индустриалните роботи, тъй като при производството на храни метални частици от технологичното оборудване могат да попаднат в крайния продукт и това представлява заплаха за здравето на потребителите.

Затова учените предлагат да се започне със замяна на металните манипулатори на роботите, които са в пряк контакт с хранителни продукти, с желатинови. Те са безопасни от гледна точка на последствията за здравето на клиентите и могат да се управляват с пневматично задвижване.

Добавянето на сол към състава на желатина позволява да му се придадат проводими свойства и в този случай вече е възможно да се премине от обемисти пневматични задвижвания към по-компактни електрически.

Коментар