VR инфлуенсърите могат да спасят метавселената

Инфлуенсърите с много последователи могат да вдъхнат живот на метапространството, като създадат VR общности (снимка: CC0 Public Domain)

Все повече изглежда, че шумно рекламираната идея за метапространството буксува. Но може би VR инфлуенсърите – създателите на съдържание във виртуалната реалност – ще станат причина новата технология все пак да се сбъдне?

През 2021 г. технологичният свят заговори за метапространството. Това стана най-модерната думичка в технологичния свят, особено за Facebook, която се преименува на Meta и обеща скоро всички да се подвизаваме във виртуални светове.

След толкова много приказки обаче досегашните постижения на метавселената изглеждат оскъдни. Мнозина са разочаровани и смятат, че това е поредната мъртвородена идея. Но не всички са съгласни; все повече инфлуенсъри се опитват навреме да заемат ниша във виртуалния свят.

Цифрова версия на реалния свят

На теория метапространството следва да е някакъв виртуален свят, където потребителят е представен от аватар – компютъризирана версия на себе си. Чрез своите аватари хората следва да взаимодействат помежду си, за да общуват и да играят игри.

Технологичният журналист Джей Питърс от уебсайта The Verge казва, че „някои метапространства включват елементи, където можете да създавате свое собствено съдържание и да изграждате свои собствени светове“. Това е ключово.

Вместо да бъде арена за смъртоносни схватки, както е при VR игрите, метапространството следва да е по-скоро като цифрова версия на реалния свят. Множество компании вярват, че метавселената може скоро да замени ходенето до офиса и да се превърне в основен начин, по който общуваме онлайн.

Почти като да сме заедно физически

TigressX, която създава съдържание за игри повече от 15 години, казва, че едно от любимите ѝ дейности в метапространството е гледането на филми с приятели. „Чувството е почти същото като когато се мотаете заедно физически“, казва тя.

И дори е виждала разменени обети на годеници. „Всъщност веднъж присъствах на сватба във VR за приятел, който живее в Америка. Със сигурност беше интересно. Но наистина забавно“.

Влиятелният Techman Ju пък създава видео съдържание, играе VR игри и споделя коментари в YouTube и TikTok. Казва, че за първи път се заровил в метавселената, „за да отиде на места, на които не можете да отидете в реалния свят – различни светове, вселени, галактики и измерения“.

„Първият път, когато поставите [VR слушалките], всъщност е магическо изживяване“, споделя Techman Ju.

Thrill, друг инфлуенсър в метасветовете, който публикува ревюта на хардуер, е бил привлечен от човешките връзки, които VR може да създаде. „Наистина е чудесно, защото това е връзка на по-високо ниво от срещата с някого чрез съобщение или игра“, казва той. По неговите думи, в ситуации, в които няма как да се види на живо с друг човек, VR преживяването е най-добрият от всички методи за опосредствана комуникация.

Въпреки че виртуалните светове могат да изглеждат като бягство от реалността, Thrill ги вижда като начин човек да подобри ежедневието си. „Правите неща, които не можете да правите в реалността. Това е средство за подобряване на реалността, а не инструмент за бягство от нея“.

Инфлуенсърите – спасението

Някои експерти смятат, че инфлуенсъри като Techman Ju, TigressX и Thrill могат да бъдат ключът към спасяването на метавселената.

Режисьорът на VR филм Алекс Рул казва, че утвърдените влиятелни особи вече използват метавселената като нов начин за ангажиране на своите съществуващи последователи.

Това може би скоро ще се промени и навярно ще се появят и такива инфлуенсъри, които стартират не от друга социална медия, а именно от метапространството.

От игрите нататък

Все пак и сред тези специалисти преобладава разбирането, че най-напред роля ще изиграят видеоигрите. Журналистът Джей смята, че геймърите са естествена аудитория за метапространството, защото „участват във виртуални светове от десетилетия“. „Те са запознати с това как да взаимодействат онлайн и да изграждат общности с хора, които познават само онлайн или като аватари“.

Techman Ju вярва, че игрите трябва да бъдат „приоритет номер едно“, тъй като „бързо ще накарат повече хора да използват VR слушалки“.

И докато цените на оборудването за участие в метапространства са все още доста високи, тримата инфлуенсъри смятат, че VR съдържанието ще става все по-популярно, тъй като хардуерът ще става по-достъпен.

Според доклад от Pew Research Center в САЩ, метавселената може да има до половин милиард потребители до 2040 г. Това е много далеч напред във времето, факт, но Thrill казва, че сега е вълнуващо време, тъй като „можете да бъдете всеки тип инфлуенсър, който можете да си представите“.

Коментари по темата: „VR инфлуенсърите могат да спасят метавселената”

добавете коментар...

  1. не

    С това устройство на главата знам че след продължително ползване на човек му се завива свят. Забравете.

Коментар