Устройствата от категорията носима електроника вече използват малки твърдотелни (полупроводникови) батерии, разработени от японските компании TDK и Murata Manufacturing, но такива акумулатори с по-големи размери за други приложения все още няма. Очаква се обаче това да се случи скоро.
Японската компания Maxell планира да започне това лято серийно производство на батерии с твърд електролит за захранване на промишлени роботи, съобщи Nikkei Asian Review.
Отказът от използване на течен електролит, който е характерен за литиево-йонните батерии, намалява риска от спонтанно запалване на батериите и увеличава плътността на съхранение на заряда до три пъти. Същевременно експертите посочват съществен недостатък на твърдия електролит – батериите на негова основа са повече от четири пъти по-скъпи от класическите литиево-йонни батерии.
Maxell възнамерява да използва сулфидни твърдотелни батерии за захранване на индустриални роботи. За производството им компанията планира да построи отделна линия в завод близо до Киото, а инвестицията в проекта се оценява на 15 млн. долара.
До края на десетилетието Maxell очаква да получава около 228 млн. долара годишно от продажбата на такива батерии. Японските компании притежават четири от всеки пет патента в областта на технологията за твърди батерии. Panasonic, Toyota и Nissan също разработват подобни технологии.
За производителите на автомобили батериите с твърд електролит са особено важни, тъй като ще им позволят да увеличат обхвата на електрическите превозни средства и да намалят теглото им, както и времето за зареждане, без да компрометират пожарната безопасност.
Според някои прогнози, до 2035 година обемът на пазара на батерии с твърд електролит ще достигне 12 милиарда долара.