Българската технологична екосистема се разраства бързо

В последните пет години броят на новосъздадените стартъпи се е увеличил стократно (снимка: CC0 Public Domain)

България развива стремглаво своята технологична екосистема, създавайки първия си еднорог и привличайки над 1 милиард долара инвестиции в технологични компании през последните 5 години, според The Recursive. Очаква се делът на цифровата икономика в БВП да достигне 16% до 2025 г. 

Въпреки стократно увеличение на новосъздадени стартъпи от пет години насам, страната все още е изправена пред предизвикателства като укрепване на цялостния бранд на България, подобряване на координацията между различните играчи в екосистемата и привличане на инвеститори за късен етап на финансиране.

В това поле от възможности, развиването на публично-частните партньорства, като част от изграждането на бранда на България, се оформя като ключов фактор, подчертаха от  агенция Storytelling Studio by The Recursive, която стои зад инициативата #BreakingGrounds, целяща да изведе България като водещ технологичен хъб в региона на Югоизточна Европа.

В рамките на инициативата се организират серия от събития и конференции, на които българските компании се представят в Европа чрез стратегическо ПР позициониране на всяка от тях и цялостно представяне на българската технологична екосистема на всяко събитие пред инвеститори и лидери в индустрията.

Инициативата се осъществява в партньорство с Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия. Целта България да стане център за дълбокотехнологични иновации до 2027 г.  е на път да бъде реализирана.

В мисията да поставят България на лидерско място на технологичната карта на Европа се ангажираха предприемачи, технологични доставчици, инвестиционни фондове и организации, държавни институции и дружества.

„България направи качествен скок в изграждането на взаимосвързана и технологично активирана екосистема с регионални връзки, общоевропейско представяне и глобален достъп”, коментира Павел Лисев, главен изпълнителен директор на Фонд мениджър на финансови инструменти в България (ФМФИБ).

През изминалата година инициативата реализира близо 600 срещи с 34% участие на жени. Това показва разнообразния набор от таланти в България в различни индустрии, по-специално ИТ услуги, софтуер и SaaS и финансови технологии.

Събитията дотук показват, че сред водещите причините компаниите да участват са търсене на инвестиции (близо 35%), клиенти (близо 60%) и бизнес партньори (близо 70%). Преди края на годината #BreakingGrounds ще присъства на Bits & Pretzels в Мюнхен, How To Web в Букурещ, Web Summit в Лисабон, Slush в Хелзинки, а последната спирка ще бъде Лондон за FinTech Connect.

Коментар