Защо Meta и Snap харчат милиарди за AR очила

През септември Марк Зукърбърг показа прототип на AR очила Orion – устройство, които според анализаторите, е следващото голямо него в технологиите (снимка: Mark Zuckerberg / Facebook)

След десетилетие на развитие и милиарди долари инвестиции, през септември Марк Зукърбърг дръпна завесата на един от най-амбициозните проекти на Meta: прототип на очила с добавена реалност, наречен Orion. Седмица по-рано Еван Шпигел, главният изпълнителен директор на Snap, излезе на сцената на годишната партньорска среща Snap Partner Summit, за да представи AR очила от 5-то поколение. 

И двете компании виждат огромен потенциал за технологията. AR очилата могат да изместят смартфоните като следващо поколение дигитални устройства за ежедневието.

„Това е голям скок напред за технологиите”, каза Крис Кокс, главен продуктов директор на Meta, в ексклузивно интервю за CNBC. „Голяма стъпка напред в нашата цел да помогнем в дефинирането на следващото поколение компютри”.

Мечтата за разширена и смесена реалност е нещо, което технологичните гиганти преследват от години. По-рано тази година Apple започна да продава своите очила за виртуална реалност Vision Pro за $3500.

Преди повече от десетилетие Google първи пусна на пазара очилата Google Glass, ранен опит за AR устройство, но продуктът беше изправен пред предизвикателства и в крайна сметка отменен.

Microsoft също инвестира в AR технология в продължение на повече от десетилетие, като пусна своите очила HoloLens за бизнес потребители през 2016 г. Тъй като не успя да ги наложи, компанията прекрати проекта HoloLens през октомври тази година.

Концепцията за смарт очила е в своето юношество. „Виждаме много потенциал, но все още не сме достигнали напълно този потенциал”, коментира пазара Туонг Нгуен, директор анализи в Gartner.

Въпреки че Snap и Meta дебютираха с AR прототипи, те все още са на години от продажбата на тези устройства на потребителите. Технологията е твърде скъпа за масово производство. Засега Meta планира да използва Orion вътре в компанията, като устройство за разработчици.

„Ще го използваме най-вече вътрешно, за да изградим софтуера, от който се нуждаем”, каза главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг на конференцията Meta Connect през септември. „Също така ще работим с шепа външни партньори, за да сме сигурни, че получаваме разнообразие от съдържание”.

По подобен начин Snap планира да инвестира в изграждане на своята екосистема, давайки под наем AR очилата на разработчици, които се ангажират да плащат $99 на месец за една година ползване на Spectacles.

„Ние наистина се опитахме да намалим бариерата пред хората да започнат с тази нова технология”, каза Шпигел. „Намираме се в уникален момент, в който и потребителите, и разработчиците наистина са готови за нещо ново”.

Очилата за добавена реалност на Meta и Snap може би са бъдещето на тази авангардна технология.

Коментари по темата: „Защо Meta и Snap харчат милиарди за AR очила”

добавете коментар...

  1. Metahuman

    Защото не се провалиха достатъчно с metaverse

Коментар