Цифровизацията ще стимулира пазара на телевизори с 30%

Христофор Петков работи в българския клон на Samsung Electronics от 2009 г., като първо заема длъжността Мениджър Ключови Клиенти, а от пролетта на 2012 г. ръководи отдела за аудио-видео техника в компанията

Христофор Петков работи в българския клон на Samsung Electronics от 2009 г., като първо заема длъжността Мениджър Ключови Клиенти, а от пролетта на 2012 г. ръководи отдела за аудио-видео техника в компанията

В последния месец повече от 20 хиляди души у нас са върнали старите си кинескопни телевизори за рециклиране и са ги заменили с нови LCD/LED TV с вградени тунери за обработка на цифров сигнал, заяви в интервю Христофор Петков – ръководител на отдела за аудио-видео техника в българския клон на Samsung Electronics. В моделите, които компанията пуска на българския пазар тази година, има няколко съществени нововъведения: повечето телевизори се предлагат с 4-ядрен процесор, гласовите команди вече са достъпни и за моделите от среден клас и едно от най-важните предимства – възможност за самоусъвършенстване чрез Evolution kit.

Г-н Петков, как се очаква да повлияе цифровизацията на продажбите на телевизори в България?

Цифровизацията стимулира положително пазара на телевизори. Вълната по замяна на старите кинескопни телевизори вече стартира. Само в последния месец повече от 20 хиляди души са върнали старите си кинескопни телевизори за рециклиране и са ги заменили с нови LCD/LED TV с вградени тунери за обработка на цифров сигнал. Нашите очаквания са пазарът да се увеличи с около 30% в стойност, като допълнителните продажби ще бъдат основно в ниския клас – екрани с размер до 40”  и базова функционалност.

Ясно е, че цифровизацията ще промени представите за телевизия в България. А какви са новостите, които Samsung въвежда в телевизорите си през 2013 г.?

В моделите, които Samsung пуска на българския пазар тази година, има няколко съществени нововъведения. Освен разпознаваемия стилен дизайн, устройствата са по-бързи и повечето модели вече се предлагат с 4-ядрен процесор. Значително е подобрена функцията за гласов контрол, като интересното тази година е, че гласовите команди вече са достъпни дори за телевизорите от среден клас (Серия 6).

Отделно от това, Smart Hub е променен изцяло, като достъпът до функциите и различните приложения е много по-добре структуриран чрез трите панела „Приложения“, „Видео, Музика и снимки“ и „Социални мрежи”.

Кое превръща телевизорите Samsung в лидер на пазара на черна техника в България?

Основната причина е свързана с възвръщаемостта на инвестицията. Устройствата постоянно се променят, излизат по-нови модели с по-добри характеристики, а старите губят стойността си. Тук идва едно от основните предимства на телевизорите Samsung – тяхната възможност да се (само)усъвършенстват. Това се случва, благодарение на Evolution kit, с който за първи път тази година може да се актуализира не само софтуерът, но и основната част от хардуера на телевизорите от серии 7 и 8 до наличния в най-новите модели. Така при излизането на следващия модел потребителите могат на много по-ниска цена да актуализират телевизора си, вместо да купуват нов.

Развитието на пазара за потребителска електроника в последните години показа, че за пазарния успех на едно устройство са необходими 3 основни компонента – качествен хардуер, софтуер, който осигурява максимално удобство и дава достъп до ексклузивно съдържание, и атрактивен дизайн.

При дизайна и хардуера конкуренцията е доста силна, но нашите 3000 разнообразни приложения превръщат Samsung в безспорен лидер откъм съдържание и достъп до допълнителни услуги.

В последните години предлагането на добро съдържание се оказа едно от ключовите предимства в телевизорите. Samsung предлага ли локализирано съдържание за българските потребители?

Разбира се, това е един от нашите приоритети за тази година. През 2012 г. стартирахме  Pay Per View приложение съвместно с GCN, а в началото на тази година пуснахме 2 новинарски приложения заедно с в. „24 часа“ и в. „Труд“, както и приложението за готварство „Готви с мен“. Приложението на voyo.bg вече работи на моделите от 2012 г., а до края на месеца ще може да се ползва и на новите модели телевизори. Надявам се много скоро да зарадваме българските потребители и с още приложения, свързани със спорт, свободно време, новини, лайфстайл и много други, разработени специално за тях.

Коментари по темата: „Цифровизацията ще стимулира пазара на телевизори с 30%”

добавете коментар...

  1. MNSP

    – ManU – защо да не ъпгрейдвам? Сегашният ми ТВ е на 3 години и не мисля да го хвърлям. Ако можех да го ъпгрейдна, бих се възползвал – принципно казвам, защото точно с този модел няма да стане

  2. Станимир Божилов

    Самсунг остана без конкуренция при телевизорите, това е обективен факт. Жалко за японците от които не очаквах да отстъпят толкова много защото техниката и до ден днешен им е най.кач„ествена. Но пазрарът не е само качество, а маркетинг, цени, логистика и т.н. Интересно ще стане при ОЛЕД технологията, която ще е следващият голям бум при екраните

  3. ManU

    Aktualizaciata с Evolution kit e golam probiv. Drug e vyprosyt dali shte se polzva tova tiy kato televizoritr veche se smeniat kato komputrite – na niakolko godini, koi shte ti misli za upgreidi

  4. MNSP

    “повечето модели вече се предлагат с 4-ядрен процесор”
    скоро ще станат и супер-компютри 🙂

  5. Стела

    Благодарности!

  6. Спецът

    до Стела – Нищо не трябва да правиш ако си към кабеларка! Имаш ли проблем ги търси да го решат

  7. Стела

    интересувам се – дали като ползвам кабелна телевизия ми трябва устройство когато спре аналоговата телевизия? Благодаря предварително!

  8. Русинов

    Моята прогноза е за не повече от 20 процента, което пак не е малко. Безмислено е да си купиш външен тунер за 100 лева вместо нов телевизор. Но повечето хора вече имат телевизор с тунер за цифрова, а на пенсионерите държавата щше даде безплатно

Коментар