Panasonic и словенската компания Gorenje Group обявиха, че създават дългосрочно стратегическо обединение. Целта е увеличаване на общия обем на продажбите и подобряване на рентабилността и конкурентоспособността на двете компании в Европа.
Стратегическият алианс ще бъде структуриран около два стълба: общ R&D и споделяне на избрани производствени платформи за определени продуктови категории (перални машини, хладилници и фурни за вграждане); както и мрежа за продажби и ноу-хоу маркетинг за разпространение в цяла Европа.
Възможно е в бъдеще двете компании да си сътрудничат и в други области. Panasonic ще инвестира 10 милиона евро и ще придобие миноритарен дял в Gorenje, която ще осъществи увеличение на капитала и двойно листване.
„Изграждането на стратегически алианс с корпорация с репутацията на Panasonic е исторически момент за Gorenje”, коментира Франчо Бобинач, президентът и главен изпълнителен директор на базирана в Любляна компания. „Взаимодействието в дизайн, производство и продажби ще бъде полезно и за двете предприятия и ще се отрази на крайните потребители, както и на останалите акционери”, допълни той.
Gorenje и Panasonic ще приложат съвместното обединение в областта на R&D, производството и продажбите, с акцент първоначално върху разработката на ново поколение перални машини, които да се разпространяват на европейския пазар. Освен това Gorenje ще произвежда хладилници с марката Panasonic за Европа, Русия и други държави от ОНД.
Двете компании ще разпространяват също вградени кухненски уреди с марката Panasonic в Европа и ще произвеждат фурни за вграждане Gorenje.
„Чрез комбиниране на нашите допълващи се продукти и производствени технологии, каналите за продажба и опит в маркетинга, ние очакваме да допринесем с напреднали, интелигентни и екологични уреди за потребителите в цяла Европа, включително и Русия”, заяви Лорънт Абади, председател и изпълнителен директор на Panasonic Europe.
дай ми производството и каналите си, аз ще ти дам марката 😉
Все по-голям ШИТ се произвежда в света, все повече марката не значи нищо 🙂