Честото публикуване на снимки във Facebook подсказва за проблемна личност. Според британско прочуване, хората, споделящи голям брой снимки в социалната мрежа, не се наслаждават пълноценно на общуването в реалния живот.
Изследователи от три британски университета – Бирмингамския, Единбургския и университета на Западна Англия в Бристол – стигнаха до заключението, че честата публикация на снимки във Facebook застрашава взаимоотношенията между хората в реалността, съобщи CNET.
Разбира се, това предполага, че все още съществуват подобни взаимоотношения. Не бива да се забравя, че едно от „предимствата” на социалната е именно премахването на тежестта от общуването във физическото пространство.
Докладът на британците, наречен Tagger’s Delight, представя по високо академичен начин настоящата ситуация със споделяните снимки в мрежата. Твърди се, че повишената честота на споделяне на снимки на „Аза”, независимо от целта, се свърза със спад в отстояването на личното пространство.
Тъй като това проучване е проведено от академици, на лице са и своеобразности. Например: Споделянето на собствени снимки между близки приятели подсказва за успешни резултати в интимното пространство, а споделянето на снимки на приятели отново между близки приятели показва понижени резултати в личното общуване.
Но тези дни кой всъщност ни е близък приятел? Поначало, изследователите имат намерението да ни уверят, че е добре да имаме предвид всички различни типове хора, които могат да попаднат на ежедневните ни щраквания с камерата. Те се обръщат главно към онези с профили в мрежата, които публикуват на фен страниците на определени марки, каузи и организации.
Според доклада, докато хората се облагодетелстват от популярността на нещо и критичната маса на неговата фен страница, несъзнателно могат да станат жертва заради споделените от тях снимки. Например защо в един момент да не се окажат виновни по асоциация?
Естествено, всеки е свободен да представя себе си по какъвто начин иска във Facebook. Именно поради тази причина навярно не всички биха намерили изследването за поучително.