Китайският ИТ гигант Lenovo запазва позицията си на най-голям производител на персонални компютри в света през третото тримесечие, въпреки драстичния спад в продажбите на родна земя, сочи нов доклад на Gartner.
Като цяло, световният пазар на персонални компютри бележи спад от 8,6% за периода юли-септември, потвърждавайки тенденцията към таблети, от която печелят Apple и Google и губят традиционните РС играчи Microsoft и Intel.
През третото тримесечие в света са продадени 80,3 милиона персонални компютъра. Това е най-ниското ниво от 2008 година насам, въпреки че периодът съвпада с началото на учебната година, когато по традиция се купуват повече РС, отбелязва Gartner.
Регионът на Европа, Близкия изток и Африка (EMEA) се представя най-зле със спад от 13,7% на РС продажбите, следван от Азиатско-Тихоокеанския регион с 11,2%. Американският пазар расте с 3,5% през тримесечието, подпомогнат от продажбите на популярни модели с последни Intel чипове.
Пренасочването на потребителите от РС към таблети за ежедневно ползване на съдържание води до намаляване на инсталираната база от РС както на развитите, така и на развиващите се пазари, коментира Gartner. Евтините Android таблети се явяват първи избор на компютърно устройство за потребителите в развиващите се страни и допълващо устройство за потребителите на развитите пазари.
Силните продажби на Lenovo в САЩ и Европа помогнаха на китайската компания да се утвърди на върха сред производителите на РС, въпреки спада на бизнеса й в Азия. През третото тримесечие Lenovo бележи 2,8% ръст на продажбите спрямо същия период на миналата година, което й отрежда 17,6% дял от световния РС пазар.
Hewlett-Packard, която е в процес на реформи под ръководството на Мег Уитман, постига 1,5% ръст в продажбите за отчетния период и държи 17,1% от глобалния пазар. Периодът юли-септември е първият с ръст за корпорацията от Пало Алто от Q1 на 2012 година насам. По-рано тази седмица CEO-то Мег Уитман заяви, че очаква стабилизиране на приходите през следващата година и възход през 2015-та.