Индексът за бизнес доверие в България спада

Фирмите, които отчитат ръст на приходите в България, намаляват, сочи проучване на Регус

Фирмите, които отчитат ръст на приходите в България, намаляват, сочи проучване на Регус

Спад на бизнес доверието в бързоразвиващите се икономики, вкл. България, установи ново изследване на Регус.  Фирмите, които отчитат ръст в приходите у нас, са намалели от 35% до 33%.

В доклада „Индекс за бизнес доверие (BCI)” се посочва още, че през следващите дванадесет месеца българските фирми ще се фокусират върху задържане на персонала, с цел оптимизиране на бизнес процесите и извличане на максимална полза от наличните активи, без да се налага правене на компромиси с плановете за разширяване.

Според изследването, проведено сред повече от 20 000 служители на висши ръководни позиции в 95 страни, ефективността се превръща в ключов фактор за запазване на конкурентоспособността, без компромиси по отношение на растежа.

Изследването разкрива, че фирмите ще приоритизират в световен мащаб мерките за намаляване на разходите, от задържане на таланти до гъвкаво работно пространство, с цел извличане на максимална полза от съществуващите активи, както и бързо и гъвкаво разширяване.

Докато в развитите икономики нивата на доверие са се повишили с пет пункта до 109, в развиващите се страни е имало спад от девет пункта, като се е достигнало до 117. В България бизнес доверието през април 2013 г. е спаднало от 104 пункта до 100, което е доста под средните за света 113 пункта.

Първите ефективни резултати за страната ни са: по-дълго задържане на персонала (47%), реорганизация на повече хора (47%), рентабилни доставчици на услуги  (45%), по-къса верига за доставки (37%). Един от пет (22%) бизнеси планират редуциране на фиксираното офис пространство.

Коментар