Apple е най-скъпият бранд в САЩ, оценен на 104,6 милиарда долара от Brand Finance, която по-рано тази седмица публикува резултатите от годишното си проучване на за 500-те марки със стойност над $1 млрд.
Стойността на бранда се различава от пазарната капитализация на компанията или общата стойност на активите. Този показател се оценява по размера на таксата за лицензиране на бранда, наред с очакваните приходи в бъдеще. Така например, пазарната капитализация на Apple e 474 милиарда долара, което я прави най-скъпата публична компания в света.
На второ място в класацията на Brand Financе е поставен интернет гигантът Google, чийто бранд е оценен на 68,6 млрд. долара. Брандът на Microsoft заема трето място със стойност 62,8 млрд. долара. Делът на технологичните компании в Топ 500 е 23%.
Силициевата долина е мястото, където са базирани 7 от 50-те ключови компании, вкл. Apple, HP, Oracle, Intel, Cisco, eBay, Facebook, PayPal и Yahoo. Това прави Калифорния водещ щат по стойност на брандовете.
Сумарната стойност на всички брандове в Топ 500 на Brand Financе възлиза на 2,5 трилиона долара, което е повече от БВП на Великобритания. Общата стойност на всички брандове в САЩ е 17,9 трилиона долара.
Димитрино, ма,
ми те ябълките имат $100 милиарда свободни кеш парици, и демек, ако си ти ще я продадеш веднага тази фирма за една четвърт от тези $104 милиарда, нищо че ти седят $100 милиарда в банката. Ма ти си биеш всички рекорди по тъпотия ма! Бахти малоумните галфони, че и акъл тръгнала да ръси, че и се нерви…
ti pa mnogo si se vjivqla. ..
Поредната идиотия .Брандът Епъл не чини shit просто защото тези 104 трл.са изчислени в обща пазарна цена изобщо на марката,активите и тн на фирмата по текущи ТЕКУЩИ пазарни цени означаващо ,че ако утре собственика продаде тва всичко той може и да ги получи тези 104 Трл.$ 🙂 стига някой луд да му гидаде т.е такъв който вярва че марката ще мине 1 Квадрилион до 2 г.
и тъй като подобна продажба едва ли никога ще се състои ,а пазарът не е статичен и всеки спад в пазара и капитализацията зависи от продуктите които продават и цените им а както знаем сегмента е страшно динамичен то всяка подобна цена е изцяло спекулативно надут балон и срив м/у едни добрите м/у 20 и 40 млд $ дневно от тази пазаррна капитализация на фирмата не е изобщо прецедент на дневна база то едва ли изобщо реалната пазарна цена на която би могла да се продаде Фирмата е изобщо близо и на четвърт до тази глупост изписана. Важи и за Майкрософт същото!!!