Испански учени проектираха система за регулиране на потреблението на енергия на базата на комбинация от различни електромагнитни елементи. Технологията е в състояние ефективно да намали светлинния поток на уличните лампи чрез намаляване на напрежението.
Според изследователите, новата система е силна и ефективна и почти не се нуждае от поддръжка. Нейните размер, тегло и разходи са по-ниски, отколкото тези на системите, използвани днес въз основа на силова електроника, съобщи GreenTech.bg.
Уличното осветление съставлява до 50% от енергопотреблението, за което отговаря градската управа. Поради тази причина всички иновации за оптимизиране на потреблението на енергия за осветление са приоритетни.
Новата система за регулиране на потока светлина разчита на електромагнитни компоненти вместо на сложни и скъпи електрически съоръжения, каквито се използват днес. Благодарение на своята устойчивост, системата може да се издържа на екстремни метеорологични условия и да контролира добре инциденти като късо съединение, токов удар и пикове.
Освен това системата не предизвиква ускорено стареене на осветителните тела. Разработката е дело на учени от Школата по индустриален инженеринг при Политехническия университет в Мадрид (UPM), в сътрудничество с Универсида Понтифика Комиляс.
То това всъщност не може да се нарече статия де.
Статията е гола вода или още срам за журналистиката.
Драгомире,
Нали това казвам – от статията въобще не се разбира какво точно са постигнали.
Чудесно е, че ПРЕДПОЛАГАШ, че не ползват тиристори, но може иновацията им да е само релетата, които са големи, тежки и относително скъпи заради материалите. Но, може пак да ползват тиристори. И пак да имат съответните постижения. А, може и въобще да не ползват, защото са решили проблема по друг начин.
Може би ползват някакви MEMS, но не виждам да го пише в статията.
Затова, за трети път ще кажа – от статията нищо не става ясно.
(c:, очевидно не разбра забележката ми. Ти си писал, че:
> В крайна сметка, всички автоматични прекъсвачи са базирани на ектромагнитни/електромеханични релета и тиристори.
Да, ама в статията си пишат, че НЕ ИЗПОЛЗВАТ тиристори. Така че за каква “крайна сметка” говориш изобщо?
Драгомире, написах “електромагнитни/електромеханични релета и тиристори” (това е цитат).
Къде видя да съм писал, че тиристорите са електромагнитни?
Добре съм запознат как и защо се ползват се използват реле и тиристор, даже и изпити съм взимал по полупроводникови елементи.
“Нейните размер, тегло и разходи са по-ниски, отколкото тези на системите, използвани днес въз основа на силова електроника,” – и това много внимателно прочетох. И практически НИЩО не казва.
Не е от превода, може би и оригинала е същата боза.
Между другото тиристорите са полупроводникови, а не са електро-механични.
Иначе в статията се съдържа достатъчно, за да се разбере, за какво става дума. Споменато е, че “използвани днес въз основа на силова електроника”. Това означава, че вместо полупроводникови (транзистори, тиристори и т. н.) ще се използват грубо казано релета, които може би са проектирани да са с ниско електропотребление и висока надеждност и ниска цена на производство. Така да се каже излязли са от шаблона на регулиране на високи товари, връщайки се към по-стара (но ново усъвършенствана) технология.
Тази силова електроника например се използва в съвременните електро локомотиви. При електро локомотивите от 60-те години на миналия век вместо електроника се е използвало релета, усложнени многостъпкови трансформатори и диодни творения, базирани на електронните лампи.
Честно, нищо не се разбира за тази система.
В крайна сметка, всички автоматични прекъсвачи са базирани на електромагнитни/електромеханични релета и тиристори. Отгоре на всичкото, е масово прилагана и използвана технология.
От написаното в статията излиза, че испанците са преоткрили топлата вода.
А, може би са измислили нещо интересно, което се базира на този подход, но го подобрява? Ех, не е лесно да се превеждат статии, не е.