Neopolen P пази рали пилотите на Hyundai

Hyundai Motorsport разчита в своите рали автомобили на система за защита от полипропиленова пяна

Hyundai Motorsport разчита в своите рали автомобили на система за защита от полипропиленова пяна

Hyundai Motorsport използва полипропиленова пяна на BASF като система за защита при страничен удар в своите състезателни автомобили по време на световния рали шампионат (WRC). Системата Neopolen P съчетава ниско тегло и способност за поглъщане на енергия, която се запазва дори след множество ударни натоварвания.

Поради тази причина материалът вече е използван в производството на критични за безопасността компоненти в стандартните автомобили, например за облицовка на волан, калници, облегалки за глава и наколенници. Нещо повече, Neopolen P демонстрира деформация на изотропно тяло и е устойчив на химикали и масла, което е съществен фактор в моторния спорт, подчертават от BASF.

Още едно предимство на Neopolen P е функционалната надеждност при широк температурен диапазон. Това означава, че рали пилотите на Hyundai Motorsport могат да разчитат на Neopolen P както в горещия шампионат на Австралия, така и по време на състезанието в Швеция, където температурите могат да паднат до -25°C.

Полипропиленовата пяна Neopolen P се състои от порести частици от предимно затворени клетки. Частиците, които се доставят под формата на отделни топчета, се моделират с помощта на автоматични машини за обработка на пяна в различни по форми и размери компоненти. Те се използват за нуждите на различни индустрии, по-специално в автомобилостроенето, опаковането и климатичните системи.

Световният рали шампионат (WRC) е серия от 13 състезания по целия свят под егидата на Международната автомобилна федерация (FIA). Тя изисква от пилотите и конструкторите покриване на най-високите технически стандарти на управление и води своето начало още от Ралито в Монте Карло, проведено за първи път през 1911 г.

Всеки рали автомобил е произведен на базата на стандартен автомобил. В случая става дума за компактния Hyundai i20 WRC, който е видоизменен според правилата на FIA. Прозорците на страничните врати са заменени с поликарбонатни плоскости, а стандартните дръжки на вратите са отстранени, така че системата за защита при страничен удар да заеме колкото се може повече пространство и да осигури максимална сигурност за пилота и неговия спътник.

Коментар