TechNews.bg
E-обществоБизнесВодещи новиниНовини

БНТ и БНР може да получат повече рекламно време


КЗК препоръчва въведените ограничения на рекламното време за БНТ и БНР да се преразглаждат периодично
КЗК препоръчва въведените ограничения на рекламното време за БНТ и БНР да се преразглаждат периодично

Налице е необходимост от допълнително финансиране на обществените медии БНТ и БНР от други източници, например чрез излъчване на реклами, гласи становище на Комисията за защита на конкуренцията.


Експертите са на мнение обаче, че позволеното рекламно време на БНТ и БНР следва да бъде ограничено спрямо рекламното време на търговските доставчици на медийни услуги, за да се избегне свръхкомпенсирането на обществените медии – това би могло да представлява нарушение на принципа на конкурентната неутралност и забранена държавна помощ.

[related-posts]

Същевременно КЗК препоръчва въведените ограничения на рекламното време за БНТ и БНР да се преразглаждат периодично, така че да има гъвкавост за периоди, при които се установи недофинансиране чрез държавна субсидия.

КЗК предлага на компетентните държавни органи, разполагащи с право на законодателна инициатива, да въведат механизъм за обективен контрол по отношение на размера на необходимото финансиране, съотношението между държавна субсидия и допустимо за съответния период рекламно време за БНТ и БНР. Този контрол би следвало да се извършва не от БНТ и БНР, а от компетентен държавен орган, смята Комисията.

Становището на КЗК е по повод приключилата оценка за съответствие с правилата на конкуренцията на правната уредба на общото времетраене на рекламата в БНТ и БНР. Производството бе образувано по инициатива на самата Комисия след сигнал на Българската асоциация на рекламодателите.

Според Комисията, предвиденото в ЗРТ финансиране от фонд „Радио и телевизия” практически не съществува, а държавната субсидия е недостатъчна за изпълнение на обществените функции на БНТ и БНР.

още от категорията

Битка за AI специалисти – бонусите достигат $100 млн.

TechNews.bg

Първо Apple, после Meta: ЕС подготвя обвинения по DMA закона

TechNews.bg

Решение на КЗК провокира реакция от телекомите

TechNews.bg

Тех-браншът в Европа с нови искания към ЕС

TechNews.bg

Пет ИТ гиганта контролират половината от рекламния пазар

TechNews.bg

Белият дом е загрижен за конкуренцията в ИТ сектора

TechNews.bg

Коментари