TechNews.bg
E-обществоВодещи новиниЛ@йфНовини

Гледаме най-много телевизия в Европа

Българите прекарват най-много време пред телевизора – 4 ч. и 8 мин. на ден – повече от всички европейци, които гледат телевизия средно по 3 ч. и 7 мин. , сочи проучването Samsung Techonomic Index 2015.

Средно 20 устройства притежава едно българско домакинство, което е повече от показателя за Европа – 19 устройства. Използваме лаптопи средно по 3 ч. и 44 мин. на ден, е друг любопитен факт от проучването, проведено в 18 европейски страни.

Почти три четвърти (72%) от българите редовно гледат онлайн телевизия, филми или видео съдържание, сравнено с 54% от европейците. 30% от домакинствата в България са платили през последния месец за достъп до филми онлайн, сравнено с 24% от домакинствата в Европа.

Домакинствата харчат повече за образователни материали, отколкото за игри за мобилни устройства
Домакинствата харчат повече за образователни материали, отколкото за игри за мобилни устройства (източник: Samsung Techonomic Index)

Дигиталните книги и публикации също са популярни, като почти близо половината от българите (43%) избират да ги четат поне веднъж седмично. Един на всеки четирима българи (27%) плаща за дигитални книги, списания и др., сравнено с един от всеки петима европейци (21%).


91,6% от българите участват в дейности в социалните мрежи, в сравнение със 74,5% средно за Европа, сочат още резултатите от проучването. Същевременно, нарастват инвестициите в дигитално образование, докато времето, прекарано в игри на мобилните устройства, намалява.

[related-posts]

79% от анкетираните използват образователно съдържание, сравнено с 65% за игри или приложения за забавление. 61% от домакинствата са платили за достъп до образователно съдържание през последния месец, в сравнение с 46% за игри или приложения за забавление, твърди изследването.


Месечно домакинствата харчат повече за образователни материали (19,40 лв.), отколкото за игри за мобилни устройства (14,83 лв.) и материали за забавление като книги (15,18 лв.), сваляне на филми (14,16 лв.) и сваляне на музика (14,04 лв.). В един стандартен ден 35% от участниците в проучването прекарват средно поне час, посветени на образователен материал.

още от категорията

А1 пусна предплатен ТВ пакет без дългосрочно обвързване

TechNews.bg

А1 предложи телевизия за 8,99 лв. на месец

TechNews.bg

A1 пуска иновативни ТВ планове

TechNews.bg

А1 подарява неограничени MB и над 200 ТВ канала

TechNews.bg

A1 добави Netflix в ТВ плановете си

TechNews.bg

Индийска телевизия назначи AI водеща на новините

TechNews.bg

2 коментара

edin 05/07/2015 at 14:47

Затова в телевизии в България се инвестират милиони.Целта е ясна – манипулация и форматиране на хората,насочването им е удобна за някои посока.Надеждата ми е в младите,които не гледат телевизия и вероятността да бъдат манипулирани е малка.

Отговор
Anonymous 02/07/2015 at 10:14

Нормално е, беден народ, нито по кафета нито по заведения да ходи. Дори от скука да вземе деца да прави пак няма да се получи

Отговор

Leave a Reply to edin