След предварителния анонс на ховърборда на Lexus през юни, луксозната автомобилна марка представи официално проекта в Кубейос, Барселона. Тестовете се проведоха на специално създаден ховърпарк, който съчетава елементи от скейт културата с технологии, вградени в архитектурата.
Над 200 метра магнитна писта бе транспортирана от Дрезден в Барселона, за да бъде положена под основата на ховърпарка и да позволи Lexus да покаже трикове, които никой скейтборд не би могъл да изпълни – например преминаване през воден басейн.
Lexus започва да работи по ховърборд преди 18 месеца в сътрудничество с екип от учени от IFW Дрезден и Evico GmbH – експерти в областта на магнитната левитация. След продължителни тестове с професионални скейтбордисти и тест-скейтъра Рос МакГуурън в Дрезден, екипът решава да изпробва ховърборда до границите на неговите възможности чрез допълнителни изпитания в динамична среда.
„Още в началото на процеса знаехме, че реализацията ще изиска да предизвикаме установените граници на технологията, дизайна и иновациите. Въпреки че използвахме всички технологични познания на екипа, установихме, че създаването на ховърборд може да бъде много сложен процес”, разказва Марк Темплин, изпълнителен вицепрезидент на Lexus International.
В крайна сметка, преминавайки през серия предизвикателства, върхове и спадове, екипът създава продукт, който олицетворява философията на Lexus за дизайн и технологии, известна като „Удивителни в движение”.
„Над 20 години от моя живот съм карал скейтборд, но при усещането за тотално отсъствие на сцепление сякаш трябваше да започна да се уча отново, особено за правилната стойка и баланс, необходими за каране на ховърборд. Това е изцяло ново преживяване”, заяви професионалният скейтбордист и тест-ховърбордист Рос МакГуурън.
Технологията зад ховърборда на Lexus съдържа два криостата – резервоари, които съдържат суперпроводим материал при температура от -197 градуса, поддържана в баня от течен азот. След изпълнението на това условие, ховърбордът се поставя върху писта, която е оборудвана с постоянни магнити.
„Магнитното поле от пистата е ефективно „замразено” в суперпроводниците в борда, които от своя страна поддържат дистанция между ховъра и пистата – така се постига ховъринг ефект. Тази сила е достатъчна да държи ховърбордиста в движение и позволява да се извършват впечатляващи скокове”, пояснява д-р Оливие де Хаас, изпълнителен директор на Evico.
Lexus засне и публикува филма SLIDE, режисиран от знаменития филмов директор Хенри-Алекс Рубин, който показва финалния тест на творението. SLIDE включва спортния седан GS F и е част от четвъртия проект от сериите „Удивителни в движение”. Ховърбордът на Lexus ще остане прототип и няма да влезе в продажба, уточниха от компанията.