Високоскоростен левитиращ влак беше тестван за първи път във вакуумен тунел. Това се случи в Китай, а в бъдеще се очаква иновативният маглев влак да развива скорост до 1000 км/ч.
Прототип на хиперлуп, за който Илон Мъск говори отдавна, е тестван за първи път в Китай. Маглев влак, използващ свръхпроводящи магнити, е преминал през тунел с нисък вакуум, доказвайки способността си да се движи, ускорява и спира при определени параметри.
Тестовете са извършени от Китайската корпорация за аерокосмическа наука и индустрия (CASIC) на стенд с дължина 2 километра. В бъдеще скоростта на влака ще достигне 1000 км/ч, предаде агенция Синхуа.
През април 2022 г. в провинция Шанси в северен Китай беше построена първата тестова писта от 2 км за изпитания на нови концепции с магнитна левитация. Досега разработчиците тестваха на пистата прототип на капсула в тунел с нормално въздушно налягане. Но за да може влакът да достигне скорост от 1000 км/ч, той ще се движи в тръба с ниско атмосферно налягане – в условията на така наречения нисък вакуум.
Наскоро специалистите на CASIC за първи път тестваха прототип на ултрависокоскоростен маглев при движение във вакуум, използвайки свръхпроводящи магнити в системата за окачване – друга технология, която ще осигури ефективно и сравнително икономично ускоряване на левитиращи влакове.
“Резултатите показаха, че влакът е постигнал контролирана навигация, стабилност на окачването и безопасно спиране според определената крива”, отбелязва държавната информационна агенция Синхуа.
Подобни платформи имат много по-мащабна цел от транспортирането на пътници от един град в друг. Свръхпроводящите магнити и вакуумните тръби са потенциални катапулти за изстрелване на полезни товари в космоса – екологично и сравнително евтино. Подобни системи имат също така значителен военен потенциал.
Днес можете да стигнете от Пекин до Шанхай с най-високоскоростния влак (329 км/ч) за 3 часа и 58 минути. В тръба с нисък вакуум маглев влакът ще транспортира пътници по този маршрут за приблизително 1 час и 30 минути. Очаква се новият вид транспорт да свърже големите китайски градове.