Социално предизвикателство за 1 милион долара

Бизнесът трябва да бъде сила, която създава и работи в полза на доброто, е идеята зад проекта The Venture

Бизнесът трябва да бъде сила, която създава и работи в полза на доброто, е идеята зад проекта The Venture

Второто издание на световната инициатива „The Venture – Win The Right Way” ще разпредели награден фонд от 1 млн. долара на един или няколко предприемачи с идеи за бизнес. Условието е бизнесът им да провокира значима социална промяна, съобщиха организаторите от Chivas Regal.

Идеята за проекта The Venture идва от разбирането, че на всеки пазар по света се заражда едно ново поколение потребители, които все повече вярват, че бизнесът трябва да бъде сила, която създава и работи в полза на доброто. Социалната промяна все повече има нужда не само от усилията на правителствата и неправителствените организации, но и от предприемачите, които могат да допринесат с идеите си за промяната на социалната среда около нас.

България има възможност отново да бъде една от над 20-те страни участници от целия свят, с шанс да излъчи свой локален победител, който да се състезава за наградата от 1 милион долара за реализация на бизнес идеята си.

Родните предприемачи с идеи за бизнес, насочен към значима обществена кауза, трябва да се регистрират на сайта на инициативата theventure.com, където да попълнят регистрационна форма. Приемането на заявки стартира на 15 септември 2015 г., а крайният срок за подаването им е 1 декември 2015 г. Единственото ограничение за кандидатите е да имат навършени 25 години.

Журито за България, което ще оценява проектите, предстои да бъде обявено. В него ще се включат успели български предприемачи, ментори и вдъхновители на промяна. До 11 януари журито ще определи полуфиналистите сред българските кандидати. Големият победител за България ще стане ясен до 18 февруари, а няколко седмици по-късно ще бъдат обявени финалистите от всички държави, включени в инициативата на Chivas Regal.

Всички финалисти от страните участници ще бъдат поканени на едноседмичен тренировъчен лагер в чужбина в периода март-април 2016 г. Те ще имат шанса да се срещнат и да обсъдят проектите си с водещи лидери на компании от технологичния бранш, а техни ментори ще бъдат професионални експерти.

Част от наградния фонд на стойност 250 хил. долара ще бъде разпределен между финалистите на база гласуване от потребителите за техен фаворит в краудфъндинг платформата Indiegogo. През юни/юли 2016 г. ще бъдaт обявени победителите в състезанието, между които ще бъде разпределена останалата част от наградния фонд на стойност 750 хил. долара, за да подкрепят и реализират своите бизнес идеи.

През второто издание на проекта The Venture ключов критерий за оценка ще е потенциалът на бизнес идеята за реален положителен социален ефект, както и това да бъде вече осъществена или наистина практична и приложима.

В първото издание на инициативата The Venture българският финалист бе стартиращата компания Arthesis. Екипът разработва уникални персонализирани обвивки за протези чрез 3D принтер, които вдъхват самочувствие и увереност на хората с ампутация на крака. Arthesis класира България сред 16-те държави в света, които се съревноваваха в конкурентната бизнес категория социално предприемачество, и успя да набере над $25 000 в първия кръг на конкурса.