Продажбите на телевизори в световен мащаб ще продължат да намалят в близките няколко години, прогнозира анализаторската компания IHS. Наблюдава се сериозен спад в търсенето на LCD панели.
Очаква се тази година да бъдат продадени телевизори за $97,1 млрд., в сравнение с $99,5 млрд. през миналата, докато през 2013 г. пазарът се измерваше със $100 млрд, а през 2010 г. – със $117,8 млрд.
Прогнозата сочи намаляване на приходите в сектора до $96 млрд. към 2019 г. Спадът се обяснява не само с по-слабия интерес към LCD панелите и влошените пазарни условия, но и с колебанията в курсовете на валутите, най-вече в развиващите се страни.
Предвид негативната тенденция, водещите корейски производители променят асортимента си, въвеждайки OLED телевизори с голям диагонал и модели с резолюция 4К.
Samsung, например, е увеличил продажбите си на телевизори с ултрависока резолюция от 17% до 19%. Конкурентът LG пък влага огромни ресурси в развитие на OLED сегмента, който според компанията ще стане основен след няколко години.
Точно OLED екраните един от най-големите проблеми е краткият живот и срок на ползуване.
Другият основен проблем е че въпреки рекламите за ниска консумация на енергия OLED екраните консумират от 4 от 6 пъти повече енергия когато черния или белия цвят преобладава в изображенията и видео кадрите.
Споменах най-големите проблеми има и други недостатъци.
Така че докато не решат тези проблеми OLED екраните са пълни боклуци и пари хвърлени на вятъра.