MasterCard въвежда първо за отрасъла решение за защита, определяно от компанията като „единен ангажимент за Нулева отговорност (Zero Liability)” на картодържателя. Съгласно новата програма, картодържателите физически лица и малки предприятия получават добавена защита срещу неоторизирани транзакции.
Ангажиментът за Нулева отговорност е разработен след консултации с банките издатели и регулаторите и разширява защитите отвъд днешните изисквания. Промените увеличават и разширяват минималния стандарт за защита на потребителите срещу неоторизирани транзакции и са предназначени да работят успоредно с приложимите местни закони, като им се подчиняват.
Новата програма осъвременява и опростява съществуващия ангажимент, в отговор на нуждите на съвременния цифров пазар. „Съвместно с банките издатели на карти, с тази нова глобална програма даваме на картодържателите допълнително спокойствие, независимо от това къде живеят или за къде пътуват”, заяви Нанси О’Мали, главен директор по сигурност на платежната система в MasterCard.
„Измамите с карти и сигурността на картовите разплащания са глобален проблем и решението на MasterCard да прилага ангажимента си за Нулева отговорност, както към потребителите физически лица, така и към малките предприятия в целия свят е голяма крачка напред”, коментира Жюли Конрой, директор по изследователска дейност в Aite Group.
Нулевата отговорност има за цел да защитава потребителите от неоторизирани транзакции, при условие че картодържателят упражнява разумна грижа в това да опази картата си от риск или загуба. Освен това, когато картодържателят узнае за такава загуба или кражба, той трябва незабавно да се свърже с банката, която е издала, или му е предоставила, картата. Измененото правило важи за:
- Транзакции на ПОС-терминал, вкл. базирани на ПИН, транзакции при теглене на банкомат, както и за онлайн или мобилни транзакции с карти MasterCard, Maestro или Cirrus;
- Транзакции, извършвани с помощта на кредитни, дебитни карти, за физически лица или за малки предприятия или предплатени карти, регистрирани на даден потребител, както и кобрандирани карти MasterCard, при условие че към момента на покупката избраната марка е MasterCard.
През октомври 2014 г. картодържателите на MasterCard в САЩ първи се възползваха от новото правило. До началото на второто тримесечие на 2016 г. то ще обхване всички региони, уточниха от компанията.