Всички големи компании скоро ще си имат главен директор по „интернет на нещата”. Той ще отговаря за развитието на фирмата в условията на постоянна и повсеместна свързаност и ново поколение комуникационни услуги, които променят реалността, в която живеем, прогнозира Machina Research, анализаторска компания в областта на интелигентните технологии и M2M.
При големите компании вече е належаща трансформацията на бизнеса, която води към развиване на IoT инициативи не просто с цел модерност, а поради факта, че присъствието във виртуалната среда става фактор за оцеляването. Това налага стратегиите за присъствие във виртуалната среда да се управляват от мениджър на най-високо ръководно ниво.
IoT осигурява конкурентното различие за бизнесите в 21-ви век. Това предполага фундаментална трансформация в начина, по който работят фирмите, а тя не може да се случи без натиск от най-високото ниво на ръководство на бизнеса, отбелязват анализаторите.
Прогнозата на Machina Research съвпада с тази на анализаторите от IDC, че всички водещи компании ще поставят цифровата трансформация на бизнеса като основен компонент в своите корпоративни стратегии. В тази връзка повечето компании ще назначат топ-мениджър, отговорен специално за дигиталната трансформация, прогнозира IDC.
Въпросът не цели конфронтация, а е съвсем резонен и с напълно безобидна и превантивна цел – какво би ни гарантирало, да не започнат да се сбъдват някои от най-мрачните кошмари и прогнози на Оруел в “1984”, казани още преди половин век.
След като IoT толкова главоломно настъпва “с потенциал да промени изцяло бизнеса и обществото”, хубаво би било на въпросния форум “IDC IoT Fotum 2016”,водещите лектори по тази тема, да бъдат попитани (не че досега не са били питани), прави ли се нещо (и какво) в насоката за гарантиране на сигурността на клиентите (потребителите) при това масово, глобално и мобилно “омреживяване и окабеляване” на нещата.