Сто милиона потребители ползват активно музикалната услуга Spotify всеки месец, благодарение на усвояването на нови пазари, съобщават от шведската компания.
Spotify разполага с най-голямата в музикалната индустрия база от платени абонати – около 30 милиона, сочи статистиката. Повечето потребители обаче предпочитат да слушат безплатно легална музика от Spotify, която се предлага с реклами между песните.
В момента Spotify, основана през 2006 г., е достъпна в 60 държави по света. Миналата година компанията увеличи оперативната си загуба от до 184,5 млн. евро, спрямо 165,1 млн. евро през 2014 г., но приходите нараснаха с 80% до близо 2 млрд. евро.
По данни от компанията, над 80% от постъпленията на услугата отиват към звукозаписните студия и изпълнителите срещу правото Spotify да ползва тяхното музикално съдържание.
Основен конкурент на Spotify е Apple Music с аудитория от 13 милиона потребители към края на април т.г. Само за два месеца услугата на Apple, която е на една година, увеличи аудиторията си с 2 млн. души.