Mozilla чака над $1 млрд. от купувача на Yahoo

Yahoo е сключила обвързващо споразумение с Mozilla, по силата на което й плаща по 375 млн. долара годишно

Yahoo е сключила обвързващо споразумение с Mozilla, по силата на което й плаща по 375 млн. долара годишно

Компанията, която придобие обявената за продажба Yahoo, ще трябва да плати 1,1 млрд. долара на Mozilla, твърди Recode. Задължението идва от споразумение за използване на Yahoo като търсачка по подразбиране в браузъра Firefox.

Двете компании сключиха договор през 2014 г., след като Mozilla прекрати аналогично споразумение с Google. Съгласно условията, Yahoo е задължена да плаща всяка година до 2019-та по 375 млн. долара на Mozilla за правото да бъде приоритетна търсачка за потребителите на Firefox в САЩ.

В едно от точките на договора пише, че ако Mozilla не одобри новия собственик на бизнеса на Yahoo, може да прекрати едностранно договора, като сключи споразумение с друга търсачка и същевременно продължи да получава ежегодни такси от Yahoo.

Това условие е одобрено лично от CEO-то на Yahoo Мариса Маейр, която планираше да привлече трафик от търсенето. Към момента на сключване на договора, тя е предполагала, че партньорството с Mozilla ще помогне на Yahoo в битката за трафик с Google и е изключвала варианта за продажба на основния бизнес на компанията.

Задължението на Yahoo към Mozilla може да не е единствената пречка за евентуалните купувачи, отбелязва Recode. Новият собственик ще трябва да плати още около $1 млрд. компенсация на служители на Yahoo, които са получили опции за придобиване на акции, за да не напуснат компанията в посока към конкурентите.

Yahoo започна процеса на продажба на основния си бизнес през февруари 2016 г., тъй като загуби рентабилност. В момента са останали два претендента – Verizon Communications и групата инвестори Quicken Loans. Предполагаемата стойност на сделката варира от 3,5 до 5 млрд. долара.

Коментари по темата: „Mozilla чака над $1 млрд. от купувача на Yahoo”

добавете коментар...

  1. Христо

    До Ха

    Прочетох внимателно статията и според мен анонимуса е на 100% прав.

    От статията е крещящо, че има мнооого ама много по-голяма далавера от това просто нещо реклама и търсеща система по default.

    Тоест на Yahoo ще се продават личните данни на хората и ще бъдат профилирани и следени в реално време.

    Същото и за фейсбука е 1:1 се прилагат принципите от система на фебере за база от данни за профилиране на престъпници. Само че вместо престъпници се профилират и правят досиета на всички хора независимо дали са престъници или нормални граждани.

  2. ха

    Аз не коментирах какво прави браузъра на Mozilla, а само това, че текстът на настоящата статия не се отнася за споменатия вид злоупотреби! Това е все едно да коментираш “Microsoft са изнудвачи” в статия в която се споменава Microsoft, но нищо друго в нея не си прочел.

  3. Anonymous

    Не е толкова просто само рекламата на търсачката.

    Днес всички браузъри IE, EDGE, Chrome, Opera, Firefox – имат опция на пръв поглед съвсем невинна и безобидна с благородна цел за защитено сърфиране събират абсолютно всеки един link, адрес и клик и го анализират за уж вируси – по този начин правят ваш профил от какво се интересувате и какво правите всеки един ден. Всичко е записано в история и ваш профил в онлайн база. Тези лични данни струват милиарди долари и се ползват за всякакви цели.

    В Firefox има опция за изключване на Safe Browsing – тоест в опции – security -> Block Reported attack sites.

    Но не е само това човек трябва и още много по надълбоко да бръкне в опциите, за да ограничи достъпа до личните данни.

    За другите браузъри е направо немислимо няма никаква възможност да изключите механизмите за следене и профилиране.

  4. ха

    В случая с Mozilla не става дума за продажба на лични данни, а за най-класически вид реклама. Потребителят отваря базплатния брайзър Firefox, отваря от полето за търсене безплатната търсачка Yahoo, след което на тази страница гледа изобразени платени реклами.

  5. Anonymous

    Това е цената на безплатните услуги и софтуер – продават вашите лични данни.

    Ако пък ползвате вместо безплатно, а платен софтуер и/или услуга. Освен че се плащате пари пак ще ви продават личните данни за още повече пари.

Коментар