Компанията, която придобие обявената за продажба Yahoo, ще трябва да плати 1,1 млрд. долара на Mozilla, твърди Recode. Задължението идва от споразумение за използване на Yahoo като търсачка по подразбиране в браузъра Firefox.
Двете компании сключиха договор през 2014 г., след като Mozilla прекрати аналогично споразумение с Google. Съгласно условията, Yahoo е задължена да плаща всяка година до 2019-та по 375 млн. долара на Mozilla за правото да бъде приоритетна търсачка за потребителите на Firefox в САЩ.
В едно от точките на договора пише, че ако Mozilla не одобри новия собственик на бизнеса на Yahoo, може да прекрати едностранно договора, като сключи споразумение с друга търсачка и същевременно продължи да получава ежегодни такси от Yahoo.
Това условие е одобрено лично от CEO-то на Yahoo Мариса Маейр, която планираше да привлече трафик от търсенето. Към момента на сключване на договора, тя е предполагала, че партньорството с Mozilla ще помогне на Yahoo в битката за трафик с Google и е изключвала варианта за продажба на основния бизнес на компанията.
Задължението на Yahoo към Mozilla може да не е единствената пречка за евентуалните купувачи, отбелязва Recode. Новият собственик ще трябва да плати още около $1 млрд. компенсация на служители на Yahoo, които са получили опции за придобиване на акции, за да не напуснат компанията в посока към конкурентите.
Yahoo започна процеса на продажба на основния си бизнес през февруари 2016 г., тъй като загуби рентабилност. В момента са останали два претендента – Verizon Communications и групата инвестори Quicken Loans. Предполагаемата стойност на сделката варира от 3,5 до 5 млрд. долара.
До Ха
Прочетох внимателно статията и според мен анонимуса е на 100% прав.
От статията е крещящо, че има мнооого ама много по-голяма далавера от това просто нещо реклама и търсеща система по default.
Тоест на Yahoo ще се продават личните данни на хората и ще бъдат профилирани и следени в реално време.
Същото и за фейсбука е 1:1 се прилагат принципите от система на фебере за база от данни за профилиране на престъпници. Само че вместо престъпници се профилират и правят досиета на всички хора независимо дали са престъници или нормални граждани.
Аз не коментирах какво прави браузъра на Mozilla, а само това, че текстът на настоящата статия не се отнася за споменатия вид злоупотреби! Това е все едно да коментираш “Microsoft са изнудвачи” в статия в която се споменава Microsoft, но нищо друго в нея не си прочел.
Не е толкова просто само рекламата на търсачката.
Днес всички браузъри IE, EDGE, Chrome, Opera, Firefox – имат опция на пръв поглед съвсем невинна и безобидна с благородна цел за защитено сърфиране събират абсолютно всеки един link, адрес и клик и го анализират за уж вируси – по този начин правят ваш профил от какво се интересувате и какво правите всеки един ден. Всичко е записано в история и ваш профил в онлайн база. Тези лични данни струват милиарди долари и се ползват за всякакви цели.
В Firefox има опция за изключване на Safe Browsing – тоест в опции – security -> Block Reported attack sites.
Но не е само това човек трябва и още много по надълбоко да бръкне в опциите, за да ограничи достъпа до личните данни.
За другите браузъри е направо немислимо няма никаква възможност да изключите механизмите за следене и профилиране.
В случая с Mozilla не става дума за продажба на лични данни, а за най-класически вид реклама. Потребителят отваря базплатния брайзър Firefox, отваря от полето за търсене безплатната търсачка Yahoo, след което на тази страница гледа изобразени платени реклами.
Това е цената на безплатните услуги и софтуер – продават вашите лични данни.
Ако пък ползвате вместо безплатно, а платен софтуер и/или услуга. Освен че се плащате пари пак ще ви продават личните данни за още повече пари.