Apple тихомълком сменя имената на магазините си

Магазинът на Apple в Сан Франциско реализира напълно новата концепция на компанията

Магазинът на Apple в Сан Франциско реализира напълно новата концепция на компанията

Apple е в процес на ребрандинг на фирмените си магазини. Известните по целия свят Apple Store вече ще имат персонални имена.

Отпада думата Store, като вместо нея се появяват наименования, свързани например с конкретното място на магазина – Apple Fifth Avenue, или пък Apple The Domain. В момента компанията разполага със стотици магазини в много страни по света.

Идеята на подобна промяна в имената е, магазините на Apple да се възприемат не само като място за покупка, но и за срещи и дискусии. Подобна концепция е реализирана напълно в реконструирания тази година фирмен магазин в Сан Франциско, който включва няколко тематични зали.

Стив Джобс замисли изграждането на собствена мрежа от магазини в началото на века. Основателят на Apple беше категорично против в тях да се предлагат продукти на други компании.

На 19 май 2001 г. компанията отвори първите си два магазина – в Маклийн, щата Вирджиния, и Глендейл, щата Калифорния. За 15 години броят на магазините на Apple нарасна до 486, разпръснати в 19 страни по света.

Коментар