България има уникален шанс да започне да прави градски миниелектромобил с широка приложимост – за лично използване и за нуждите на различни бизнеси, заявиха от Българска асоциация електрически превозни средства (БАЕПС).
Първото представяне на колата Harmony (Хармони) е насрочено за 29 август, понеделник, на паркинга в столичния The Mall. То ще бъде съпътствано от откриването на зарядна станция и тест драйв с различни марки електромобили.
Хармони се разработва в рамките на проектите PlusMOBY и FreeMOBY (Устойчива градска е-МОБИлност), по които БАЕПС работи в консорциум с партньори от Италия, Великобритания, Испания, Полша, Австрия, Дания и Румъния, с финансиране по Седма рамкова програма на Европейския съюз за научни изследвания.
МОБИ-колите със слънчеви батерии на покрива съчетават в едно предимствата на възобновяемата енергия от слънцето и екологичния електромобилен транспорт, който е без алтернатива за по-чиста, по-безшумна и здравословна градска среда.
Продукцията на над 80 фирми в страната се използва във водещи марки от автомобилната индустрия и амбицията на БАЕПС е да се използват тези компетенции за Хармони. Дизайнът е направен в рамките на проекта от водещи италиански специалисти, а колата може да се произвежда и в България както за вътрешния пазар, така и за износ.
Български инженери моделират и оптимизират захранването на вторичните енергоконсуматори (фарове, чистачки, отопление). Част от калкулациите и планирането на бъдещото производство също се правят в България.
Параметрите на колата са напълно приемливи – до 150 км пробег с едно зареждане; скорост от над 90 км/ч при четири часа пълно зареждане от обикновен контакт; сменяеми акумулатори, зареждани и на външна станция, а при необходимост – захранващи външни консуматори.
Всичко това прави Хармони широкоприложима – от персонален пътнически електромобил до мини-пикап за разнос на стоки и храни. Хармони заема площ по-малка от едно стандартно паркомясто и това я прави изключително подходяща за тесните градски улици и постоянно недостигащи места за паркиране.
Български инженери моделират и оптимизират захранването на вторичните енергоконсуматори (фарове, чистачки, отопление)
И само заради това си мислите че ще ги произвеждаме. Това журналистите са длъжни да пишат без да мислят, че даже и се опитват да правят АНАЛизи.