Microsoft: динозаврите загиват – вие от тях ли сте?

Темата за дигитализацията не е „запазена територия” за ИТ екипите, тя е на дневен ред пред самите главни изпълнителни директори, заяви Майкъл Кьогелер от Microsoft

Темата за дигитализацията не е „запазена територия” за ИТ екипите, тя е на дневен ред пред самите главни изпълнителни директори, заяви Майкъл Кьогелер от Microsoft

Дигиталната трансформация тече с пълна сила и преобразява света, в който живеем – старите и ромави бизнес-модели загиват, подобно на динозаврите в ледниковия период, и оцеляват гъвкавите и адаптивни организации. Адаптацията не е в това да правиш старите неща по нов начин, а да създаваш изцяло нови неща, заяви Майкъл Кьогелер, генерален директор на Майкрософт за район Multi-country Europe, на среща с медиите относно „Дигиталната трансформация в бизнеса”.

Трансформацията тече с пълна сила и е неизбежна. „Тези, които не поемат по този път, няма да оцелеят – те ще загинат като динозаврите”, предупреди Кьогелер. Според изследвания на компанията, именно високотехнологичните промени са в умовете на топ-мениджърите по света. Темата за дигитализацията не е „запазена територия” за ИТ екипите, тя е на дневен ред пред самите главни изпълнителни директори и въобще за топ-мениджмънта.

Несъзнателно всеки съвременен човек оставя средно 300 дигитални следи на ден. Той се логва в електронна поща и оставя следя; плаща онлайн с кредитна карта и оставя следа; движи се с телефон в ръка и може да бъде проследен от оператора – оставя следа; вписва се в приложения за фитнес или запознанства – оставя следа…. всяко действие чрез телефона, таблета и компютъра оставя следа в Мрежата. Това е огромен обем данни, който е апетитен за компаниите. Те търсят как да използват изчислителния ресурс на „големите данни”, за да могат да анализират дигиталните следи на хората и да им предложат нови и по-гъвкави продукти и услуги.

Именно този огромен информационен масив е интересен за бизнесите. „Естествено, че никоя компания не внедрява нови ИТ, само защото ИТ са готини; въпросът е как те променят бизнеса й. Компанията иска да ангажира потребителите си, да им даде власт, да им осигури нещо, което ги привлича, да прави живота им по-лесен; тя иска да даде възможност на служителите си да работят по-лесно и по-ефективно; да оптимизира дейността си”, коментира Кьогелер.

Възможностите стават все по-разнообразни и дори необятни, ако в това уравнение прибавим скорошните нововъведения – възхода на носимата електроника, системите за гласово разпознаване, технологиите за усещане на движението, холографските системи.

Крайният резултат е, че всички индустрии вече се надпреварват да инвестират в дигиталната трансформация. И тук идва въпросът как точно я реализират те? „Много банки се надпреварват да се хвалят, че вече предлагат електронно банкиране”, казва Кьогелер. „Ала какво от това – хората вече не искат традиционните банкови продукти! Няма вече кредитни карти и сметки, хората боравят с електронни плащания и електронни портмонета!”.

 Адаптацията не е в това да правиш старите неща по нов начин, а да създаваш изцяло нови неща, казва Майкъл Кьогелер

Адаптацията не е в това да правиш старите неща по нов начин, а да създаваш изцяло нови неща, казва Майкъл Кьогелер

Въпросът днес не е да се реализират стари продукти и услуги по нов начин, а да се предложат изцяло нови неща, в духа на съвремието. Тази нужда от изцяло нова визия ще определи кои бизнеси ще оцелеят в новата, дигитална епоха и кои ще загинат. Статистическите наблюдения показват, че има компании, които инвестират в дигитализация и увеличават приходите си за сметка на печалбите и стават губещи. Има и такива, които инвестират в дигитални системи, приходите им намаляват, но разходите им намаляват още повече и така те се оказват оп-печеливши отпреди. Въпросът е технологиите да се вграждат мъдро.

С особена сила това предизвикателство важи за правителствата по света, сподели мениджърът, чиято работа често го среща с министри и кметове. Наблюденията му сочат, че нерядко хората на властта говорят за дигитализация и цифрова икономика, без въобще да имат идея какво стои зад тези понятия. Размахването на популярни изрази навярно е свежа идея на някой от ПР отдела, но реално няма да помогне на никого, категоричен е Кьогелер. Както и в бизнеса, нужно е реално осъзнаване на потенциала на съвременния свързан свят.

Мария Малцева

Мария Малцева

Коментари по темата: „Microsoft: динозаврите загиват – вие от тях ли сте?”

добавете коментар...

  1. :о)

    район “Мулти-Култи” 🙂
    Поредния шеф на водопад…

  2. мда

    Точно MS които които станаха типичен динозавър да го кажат това. 🙂 Първо да погледнат собствената си комапния на какво се е превърнала после да дават съвети на хората.

  3. Anonymous

    Емко, MS промениха целите си, самата компания си е същия боклук 🙂

  4. Емко

    Защо се учудвате? MS се промениха много, откакто Надела им е управител.

  5. Dadi

    Прав е! И ние сега правиме нещата по изцяло нов начин, минахме на Linux. 🙂

  6. Anonymous

    LUD, не знаеш дали не говорят на огледалото 😀

  7. LUD

    Точно от MS го казват това 😀

Коментар